نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 00:32

یک کشته و دو زخمی بر اثر تیراندازی یک موتورسوار در نیویورک

فرد مسلح موتورسوار در خیابان‌های منطقه «کوئنیز» در شهر نیویورک بی‌هدف به مردم تیراندازی کرده و دست کم یک نفر را کشته و دو تن دیگر را زخمی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ پلیس شهر نیویورک اعلام کرد، فرد مسلحی سوار بر موتور برقی به طور اتفاقی به عابران پیاده و مردم در خودروهایشان در منطقه کوئینز شلیک و دست کم یک مرد 86 ساله را کشته و دو تن دیگر را زخمی کرده است.

به نوشته نشریه «نیویورک دیلی نیوز»، پلیس شهر نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد، این عامل مسلح ساعت 11:28 صبح روز شنبه به وقت محلی به مردی ناشناس با سن 86 سال در محله «ریچموند هیل» از پشت چند بار شلیک کرد و او کمی بعد در بیمارستان جان باخت.

«جسویر سینگ»، فروشنده 50 ساله یک فروشگاه در این ناحیه گفت، از داخل فروشگاهش شاهد عبور این فرد موتورسوار از مقابل فروشگاه بود. او بیان کرد: «من فقط شخصی را سوار بر موتور برقی در جلوی فروشگاه دیدم که دور زده سپس تفنگش را پر و شروع به شلیک کرد.»

او با بیان اینکه این فرد مسلح بیش از یک عابر را در آنجا هدف گرفت گفت: «همه ترسیده و شوکه شدند. او به دو نفر شلیک کرد که اولی با خوش شانسی فرار کرد اما یک مرد  ساله روی زمین افتاد.»

به نوشته این نشریه آمریکایی، در ساعت 11:37 دقیقه صبح شنبه، در فاصله‌ای دورتر مردی دیگر از ناحیه شانه هدف گلوله این فرد قرار گرفت. در ساعت 11:40 دقیقه نیز این عامل مسلح به مردی 44 ساله شلیک کرد.

ویترین و پنجره‌های یک آرایشگاه همک هدف تیراندازی این فرد قرار گرفت. ویدیویی از این مکان در حالی که ویترین‌هایش شکسته و با نوار امنیتی پلیس مسدود شده، در اینترنت منتشر شده است.

بر اساس تصاویری که پلیس از این فرد تیرانداز منتشر کرد، او فردی ملبس به یک لباس سبز سوار بر یک موتور برقی است.

در روزهای اخیر به ویژه بعد از تعطیلات «روز استقلال» در آمریکا تیراندازی‌های کور در این کشور شدت گرفته و تعداد قابل توجهی کشته و زخمی در نقاط مختلف بر جای گذاشته است.

 آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح در آمریکا تیراندازی کور را بعنوان رخدادی توصیف می‌کند که دست‌کم چهار نفر به جز عامل مسلح در تیراندازی کشته شوند. طبق آمار جمع‌آوری شده توسط این نهاد آمریکایی، با گذشت بیش از شش ماه از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون بالغ بر ۳۴۰ تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1342858

مهمترین اخبار ایران و جهان: