نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 10:25

لزوم توجه جدی به حوزه اشتغال خانواده های مبتلا به اوتیسم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:توجه به نیاز های والدین کودکان مبتلا به اوتیسم به ویژه در حوزه اشتغال باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، نرگس معدنی پور در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ایجاد مراکز نگهداری شبانه‌روزی، اشتغالزایی، آموزشی، درمانی، ورزشی و توانبخشی باید با همکاری سازمان های متولی و خیرین ایجاد شود.

وی ادامه داد: البته شهرداری تهران در واگذاری زمین همواره پیشرو بوده و امیدواریم در این حوزه اقدامات بیشتری انجام شود که می توان به مناسب سازی فضای شهری برای افراد مبتلا به اوتیسم اشاره کرد.

معدنی پور با تأکید بر اطلاع رسانی و فرهنگسازی در مورد بیماری اوتیسم، یادآور شد: توجه به نیازهای والدین این کودکان به ویژه در حوزه اشتغال باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد،خانواده ها ناچار به مراقبت از این کودکان در منازل هستند و نمی توانند مشغول به کار شوند و با توجه به اینکه هزینه های این بیماری بالاست باید کارگاه های کارآفرینی برای والدین این کودکان ایجاد شود.

معدنی پور با تأکید بر توجه به مباحث ورزشی و تفریحی افراد مبتلا به اوتیسم، گفت: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا پیگیر مباحث این حوزه هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282214

مهمترین اخبار ایران و جهان: