نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 00:18

احیای ۷ رشته منسوخ شده صنایع‌دستی در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن پور در سخنانی، اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار نفر در کارگاه‌های انفرادی صنایع‌دستی لرستان فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون هفت هزار نفر در بخش صنایع‌دستی لرستان ثبت سامانه شدند که از این تعداد دو هزار نفر فعال و مابقی غیرفعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ کارگاه گروهی نیز در سطح استان فعال هستند، افزود: صنایع‌دستی یکی از مزیت‌های لرستان به شمار می‌رود و با کمترین هزینه می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد و از حالت سرگرمی به مزیت اقتصادی و کارآفرینی تبدیل شود که در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از صنعتگران این حوزه حمایت می‌کند.

حسن‌پور همچنین از احیای هفت رشته منسوخ شده صنایع‌دستی در استان خبر داد و بیان کرد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ سه هنر چوبی مرتبط و وابسته با معماری و هرمی‌بافی احیا شده است.

وی اضافه کرد: برای سال آینده نیز رشته‌های منسوخ شده موتابی، چاپ قلم‌کار و دست‌بافت‌های عشایری از جمله سیاه‌چادر نیز احیا خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند بخشی از بیکاری استان را مرتفع سازد استفاده از همین هنر و ظرفیت هنرمندان صنایع‌دستی‌است که در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان آماده هر گونه همکاری با متقاضیان این هنرصنعت به منظور توسعه و ترویج آن خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283758

مهمترین اخبار ایران و جهان: