نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 09:51

جشنواره «صید ماهی با قلاب» در پارس‌آباد

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل از برگزاری جشنواره «صید ماهی با قلاب» در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

محمد اله‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این جشنواره قرار است ۱۳ تیرماه در سواحل رود ارس برگزار و برترین ماهیگیران معرفی شوند.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رویداد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی شهرستان مشارکت دارند که این رویداد ویژه جامعه هدف بهزیستی در شهرستان پارس‌آباد است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: رویکرد ما در برگزاری این رویدادها و جشنواره‌ها در کنار ایجاد فضای تفریحات سالم، ترویج فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان است.

اله‌بخش افزود: تلاش می‌کنیم تا با این اقدامات و فعالیت‌ها به افزایش سرانه مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها کمک کرده و فرصتی را فراهم آوریم تا زمینه و بستر تولید انواع غذاها با ماهی و استقبال مخاطبان را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در مدت ۲ ساعت فرصت صید ماهی با قلاب پیدا می‌کنند تا رقابت نزدیکی را برای صید ماهی داشته باشند.

اله‌بخش اضافه کرد: در این جشنواره به سریع‌ترین، بزرگترین و بیشترین ماهی‌های صید شده همچنین به تعدادی از شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد تا ترغیب و تشویقی در این حوزه انجام شود.

وی بیان کرد: در قالب این رویدادها که در فصل تابستان در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت، سعی و تلاش ما بر این است تا زمینه و بستری را فراهم کنیم که هموطنان در فضایی شاد و مفرح به ماهیگیری مشغول شده و از این ماده غذایی در تهیه مصرف روزانه خود استفاده کنند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد: در کنار این اقدامات، با همکاری شهرداری اردبیل و سایر شهرداری‌ها نیز تلاش بر این است تا بازارچه و غرفه‌های عرضه آبزیان را راه‌اندازی کنیم که این امر نیز می‌تواند زمینه‌ساز و بسترساز حرکت تشویقی در مصرف بیشتر آبزیان و ارتقای سرانه مصرف در این استان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327014

مهمترین اخبار ایران و جهان: