نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 22:23

راز و نیاز مردمان دیار شور و حسینی در روز عرفه

مردمان دیدار شور و شعور حسینی در روز عرفه همزمان با سراسر کشور و حجاج با قرائت پر شکوه دعای عرفه دلهای خود را به صحرای میهمان کردند و عاشقانه‌های خود را با خدای خود در میان گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مردمان دیدار شور و شعور حسینی در روز عرفه همزمان با سراسر کشور و حجاج سرزمین وحی با قرائت دعای عرفه دل‌های خود را به صحرای عرفات میهمان کردند و عاشقانه‌های خود را با خدای خود در میان گذاشتند.

عاشقان اباعبدالله در جای جای استان زنجان به یاد حج ناتمام و آخرین حج امام حسین(ع) دل را به دریای معرفت امام سوم شیعیان جهان زدند و با راز و نیاز خود در دعای عرفه صحنه‌های زیبایی را خلق کردند.

چه ‏قدر شیرین است ساعت‏‌ها در بر دوست نشستن و زمزمه «الهى الهى» بر لب داشتن؛ ساعت‏‌ها بر کرانه اقیانوس معرفت دعاى عرفه نشستن و پاى در خنکاى آب زلالش شستن و به ساد شهدای کربلا اشک ریختن و چه ‏قدر زیباست بازگشت همگانى بندگان فرارى به آغوش مهربان خدایى که همه را خواهد پذیرفت؛ مگر نه آنکه خود فرموده: «اگر روى گردانان از من شدت شوق مرا به بازگشت‏شان مى‏دانستند، از نهایت شعف جان می‌دادند»؟!

روز عرفه، تفسیر آشکارى را به دل‏‌ها می‌‏گشاید و می‌‏گوید که حسین از کدام سرچشمه عرفان می‌نوشید، که آنچنان با لب تشنه در کربلاى پر بلا شهید می‌‏شود و تک تک اعضای خانواده‌هایش در مقابل چشمانش به شهادت می‌رسند. 

و امروز شهر به دور از مادیات و آنچه زمینی است، عرفانی آسمانی بود و مردم در گوشه و کنار در هر مساجد و تکایا گرد هم آمده بودند تا به یاد امامشان در صحرای عرفه دل شکسته خود را به خدای حسین بسپارند و زار زار با دعای عرفه گریه کنند و حاجات خود را بخواهند.

امروز، روز عرفه بود روز رسیدن به آمال و آرزوهای متعالی، رسیدن به غایت آمال عارفین، رسیدن به هم‏جواری با عرش الهی، رسیدن به خدا و رسیدن به «اَنَا یا اِلهی الْمُعْتَرِفُ بِذُنُوبی، فَاغْفِرْ هالِی...»

و عرفه روز پرکشیدن از زنجیر گناه تا آسمان آبی اجابت و مغفرت است، امروز دست‏‌ها گشوده شد و گره بغض روزهای غفلت شکست. گونه‌‏های خشک دل را با آب تمنا زدند و با زمزمه‌های عاشقانه خود دل را همراه کردند با قافله سالار کربلا و رها کردند خود را از زمین خاکی و همه داشته‌هایش..

گفتنی است، امروز دعای عرفه با حضور عاشقان اباعبدالله در امامزاده سیدابراهیم (ع)، زینبیه اعظم، حسینیه اعظم، امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) در شهرستان زنجان، بقعه قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) شهر سجاس در شهرستان خدابنده، امامزاده هاشم و عوف (ع) شهرستان طارم، امامزادگان اسماعیل (ع) زیدالکبیر (ع)، اسحاق (ع) در شهر ابهر و امامزاده یعقوب (ع) شهر صائین‌قلعه برگزار شد.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316114

مهمترین اخبار ایران و جهان: