نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:28

قوه قضائیه از اول انقلاب تاکنون مسیری پرافتخار را طی کرده است

سنندج - استاندار کردستان گفت: قوه قضائیه از اول انقلاب تاکنون مسیری پرافتخار را طی کرده است و قدردان تلاش همه کارکنان آن هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان روز پنج شنبه در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه در جوار یادمان شهدای بهشت محمدی سنندج، اظهار کرد: شهدا با ایمان مثال زدنی خود برگ زرینی را در تاریخ سرزمینمان ثبت کردند.

وی افزود: هفته قوه قضائیه را به همه کارکنان دستگاه قضا در استان تبریک می‌گوئیم و قدردان تلاش‌های آنان هستیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: ساختارهای اداری از جمله قوای سه گانه در نظام جمهوری اسلامی مکمل همدیگر بوده و وظیفه اعتلای جامعه اسلامی و خدمت به مردم را بر عهده دارند.

زارعی کوشا افزود: یکی از جنبه‌های قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی این است که قوای سه گانه در عین استقلال، همدیگر را کمک می‌کنند و مکمل همدیگر هستند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه اجرای عدالت را بر عهده دارد و از اول انقلاب تاکنون مسیری پرافتخار را طی کرده است.

زارعی کوشا اظهار کرد: شهید بهشتی سند ماندگار قوه قضائیه است و هنوز گنجینه‌های شخصیتی ایشان برای همه ناشناخته است.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود افزود: نظریه پرداز و تئوریسین ژرف اندیشی بود که نظرات وی هنوز برای ما روشنگر راه است و هفته قوه قضائیه فرصتی مغتنم برای معرفی شهید بهشتی به نسل جوان است.

زارعی کوشا افزود: امروز به شناسایی نگاه بلند شهید بهشتی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در جنگ شناختی و رسانه‌ای سعی دارند که نسل نو جامعه را با شخصیت‌های والای انقلاب بیگانه کنند.

استاندار کردستان افزود: جنبه مردمی از مهمترین جنبه‌های قوه قضائیه است و امروز قوه قضائیه به عنوان قوه‌ای که عدالت و امنیت را در جامعه بر عهده دارد برای خدمت به مردم تلاش مجاهدانه دارد.

زارعی کوشا افزود: امروز مردم در هر گوشه‌ای در دورترین نقاط استان به مسئولان قضائی استان دسترسی دارند و این بسیار ارزشمند بوده و ۴۰ هزار دیدار مردمی مؤید این مهم است.

وی افزود: امروز در استان کردستان مجموعه دستگاه‌های نظارتی به عنوان مساعد دستگاه‌های اجرایی به گره گشایی می‌پردازند و این مایه افتخار است.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در سال گذشته در چند ماه مواجه بودیم با اغتشاشاتی که در استان شکل گرفت اما در سایه انسجام شورای تأمین در استان و شهرستان شاهد کنترل بحران بودیم.

زارعی کوشا افزود: امروز نظام اسلامی ایران مستحکم‌تر از هر زمانی مسیر خود را به سوی پیشرفت طی می‌کند و دشمنان نظام در به درتر از همیشه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسیر پایمردی و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب اسلامی را مد نظر داشته باشیم بدون شک امداد الهی را خواهیم داشت.

زارعی کوشا افزود: امیدواریم این گشایش‌هایی که در عرصه بین المللی پیش می‌آید با هدایت مقام معظم رهبری منجر به ساماندهی معیشت مردم شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم در کنار دستگاه قضائی بتوانیم منشأ خدماتی ماندگار باشیم چراکه مردم کردستان قدرشناس‌ترین مردمان هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در سنندج به عنوان اقدامی مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان نام برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302114

مهمترین اخبار ایران و جهان: