نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 08:28

کرمانشاهی‌ها! منتظر گرمای ۴۶ درجه باشید

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی روزهای پایانی هفته جاری، منتظر گرمای بیشتر در استان باشید.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: سامانه گرم جنب حاره، با روندی روبه تقویت، همچنان تا روز شنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مهمترین پیامد این شرایط را افزایش نسبی دمای هوا و گرم‌تر شدن هوا در غالب نقاط استان عنوان کرد و افزود: این افزایش دما در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، بیشتر محسوس خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: براساس این شرایط پیش‌بینی می‌شود؛ دمای هوا در روزهای مذکور، در شهر کرمانشاه به ۳۹ تا ۴۱ و در نواحی گرمسیر به ۴۴ تا ۴۶ درجه سلسیوس برسد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی ساعتی از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده به دلیل تقویت نسبی میدان‌های وزش باد غربی در منطقه احتمال اینکه هوای استان در بعضی ساعات، بخصوص در مناطق مرزی، بشکلی نسبتا رقیق غبارآلود شود؛ چندان دور از انتظار نیست.

حق‌پرست دمای شهر کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته را بین حداقل ۱۷ و حداکثر۳۷ درجه اعلام کرد و افزود: در این بازده زمانی ماهیدشت با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط استان و خسروی با بیشنه دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان گرمترین نقطه استان گزارش و به ثبت رسیده است.

پایان پیام/پ
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1350714

مهمترین اخبار ایران و جهان: