نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 16:40

کاهش ۵ درصدی تلفات سوءمصرف مواد مخدر در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ۹ماهه سال جاری آمار تلفات سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در استان جان ۶۲ نفر را گرفت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان مازندران، از اعتیاد باعنوان بلای خانمان‌سوز یاد می‌شود، بلایی که اگر خانواده‌ای را درگیر کند تباهی‌های بسیاری به همراه دارد.

در مقابل سود بالایی که به مافیای موادمخدر انگیزه می‌دهد دست به هر کاری بزنند تا افراد جدیدی را وارد  این عرصه کنند اقداماتی در راستای مقابله با این دیو سیاه در دستور کار قرار دارد.

اقدامات مسوولان در بحث اعتیاد در حوزه‌های مختلف شناسایی و مقابله با سوداگران مرگ در کشور و استان مازندران درحال انجام است که باتوجه به فعالیت مافیای موادمخدر باید گسترش یابد.

سالانه درصدی از فوتی‌ها به سوءمصرف مواد مخدر اختصاص می‌یابد که ضرورت دارد باتوجه به عوارض پرشمار اعتیاد در این راستا تصمیمات جدی اتخاذ شود؛ البته کاهش شمار فوتی.ها براثر سوءمصرف مواد نشان از عملکرد مثبت و امیدوارکننده در این زمینه بوده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی در همین خصوص با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۶۲ نفر به دلیل اثرات سو مصرف مواد مخدر جان خورد را از دست دادند، گفت: از کل تلفات اعتیاد ۵۱ نفر مرد و بقیه زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: براساس آمار ارسالی از مراکز استان طی این مدت شهرستان‌های ساری با ۹، بهشهر با ۷، قائمشهر و نور هر کدام با ۶ متوفی، بیشترین و شهرستان‌های میاندورود و بابل هر کدام با یک متوفی، کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

این عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: قطعا حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1637614

مهمترین اخبار ایران و جهان: