نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 10:10

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاهای گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: توجه دولت سیزدهم به توسعه و آبادانی روستاها است و در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه روستاها مصوب شد.

سیدمحمد حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: توسعه و آبادانی روستاها یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است و اجرای طرح هادی و بازنگری آنها می‌تواند در توسعه و آبادانی روستاها نقش مهمی ایفا کند.

وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به گلستان مبلغ ۴۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی، بازنگری طرح هادی، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در معرض خطر و روستاهای دارای بافت باارزش مصوب شد که این پروژه‌ها در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به گلستان، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی و بازنگری آن مصوب شد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ حدود ۸۰ میلیارد تومان برای روستاهای دارای بافت باارزش مصوب شده‌است.

حسینی با اشاره به روند خوب اجرای نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به گلستان هزارو ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در گلستان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی پنج هزار واحد مسکونی روستایی آغاز شد. همچنین در تابستان امسال هزارو ۵۰۰ واحد مسکن روستایی دیگر به بهره‌برداری رسیده‌بود.

وی بیان کرد:عملیات اجرایی و یا بهره‌برداری یک و نیم میلیون مترمکعب معادل هزارو ۸۰۰ کیلومتر از معابر روستایی نیز در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابرازکرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور پنج هزار جلد سند مالکیت مسکونی به متقاضیان و صاحبان اصلی واگذار شد و عملیات اجرایی آماده‌سازی پنج هزار قطعه زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن نیز آغاز شد.

حسینی یادآورشد: در مدت زمان سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان هزارو ۱۴۰ درخواست توسط مردم روستاهای گلستان به بنیاد مسکن ارجاع شد که بیشترین درخواست‌ها دریافت تسهیلات مسکن، تکمیل مسکن روستایی و اجرای طرح هادی است و در این راستا تیم ویژه‌ای برای رسیدگی سریع به درخواست‌ها در کوتاهترین زمان تشکیل شده‌است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621458