نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 13:15

جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا با خریداری داده

یک سناتور آمریکایی، اقدام دیگری از آژانس امنیت ملی این کشور برای جاسوسی از مردم آمریکا را فاش کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از سناتورهای ارشد دموکرات کنگره از ایالت «اورگن» ران ویدن فاش کرده است که آژانس امنیت ملی (NSA) به صورت مخفیانه و بدون مجوز، اطلاعات و سوابق اینترنتی مردم آمریکا را با اهداف جاسوسی خریداری می‌کرده است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» گزارش کرد، ویدن می‌گوید که این اقدام آژانس امنیت ملی آمریکا یک «مسئله پرابهام حقوقی است» که در آن دلالان به طور مخفیانه بدون اجازه کاربران، به «فراداده‌های» اینترنتی دستیابی پیدا می‌کردند و آن را مجدداً به فروش می‌رساندند.

طبق گفته این سناتور آمریکایی، آژانس امنیت ملی ایالات متحده تلاش داشته تا همه این فرایند را مخفی نگه دارد.

این سناتو در نامه‌ای به مدیر اطلاعات ملی آمریکا آوریل هینس گفت که دولت نیازمند یک «زنگ هشدار» است و خواستار قوانین جدیدی شد که خریدها را فقط به داده‌هایی محدود می‌کند که آمریکایی‌ها با فروش آن‌ها موافقت کرده‌اند.

وی همچنین از هینس خواست تا فهرستی از آن‌چه که دولت در اختیار دارد، ارائه دهد و هرگونه اطلاعاتی که بدون مجوز به دست آمده را کنار بگذارد.

ویدن در این خصوص گفت:‌«دولت آمریکا نباید به صنعت مشکوکی که نقض آشکار حریم خصوصی مردم آمریکا است و نه تنها غیراخلاقی بلکه غیرقانونی است، بودجه و مشروعیت بدهد».

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا ژنرال پائول ام ناکاسونه در توجیه این اقدامات مخفیانه این آژانس گفته است:‌ «این اطلاعات برای پایگاه صنعتی دفاعی ایالات متحده حیاتی است».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650714

مهمترین اخبار ایران و جهان: