نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 12:04

رشد ۲۸۴ درصدی صادرات بادام چهارمحال و بختیاری

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طی امسال صادرات بادام استان نسبت به سال گذشته ۲۸۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرشید شبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات بادام  و مغز بادام از ابتدای امسال تا کنون تحت نظارت مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی از طریق گمرک استان به یک هزار و ۵۰۶ تن رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به یک هزار و ۸۰۰ تن برسد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نسبت صادرات بادام و مغز بادام نسبت به سال گذشته رشد ۲۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان صادرات مربوط به مغز بادام مامایی است، افزود: کشور هند و امارات بازار مصرف بادام چهارمحال و بختیاری است.

شبانی بیان کرد: مغز بادام مامایی دارای چربی غیراشباع و ارزش غذایی بیشتری می‌باشد و قیمت جهانی بادام ۳.۵ برابر قیمت بازار داخل است.

وی تصریح کرد: کشور ایران بعد از ایالات متحده آمریکا و اسپانیا سومین تولیدکننده بادام است و چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری تولید بادام آبی را در اختیار دارد و بیشترین آمار کشت مربوط به رقم مامایی است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629358

مهمترین اخبار ایران و جهان: