نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 12:45

مادران و همسران شهدای شهرری تجلیل شدند

آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای شهرری با تقدیر از 200 خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری، مهدی باب الحوائجی فرماندار ری، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید استان تهران، غلامرضا شنگی شهردار منطقه 20 و سایر مسؤولان شهرستان ری و خانواده معزز 200 شهید از شهدای شهرری برگزار شد.
 

 

امام‌ جمعه شهرری در این مراسم اظهار کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و فرزندان و همسران شما بانوان گرامی، عید ما را تبدیل به عزا کردند و عده‌ای از هموطنانمان ما را به شهادت رساندند.

وی افزود: بعضی معتقدند که تاریخ را زنان و برخی دیگر می گویند تاریخ را مردان می‌سازند اما شهید آیت‌الله مطهری عقیده دارد مردان و زنان هریک در مدار خود تاریخ‌ساز هستند و در واقع زنان با تلاش خود مردان را می‌سازند و مردان نیز تاریخ را می‌سازند و از این رو نقش زنان در این حرکت، نقشی کلیدی است.
 

 

حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی در ادامه با بیان اینکه این زنان هستند که با تلاش خود مردان را پشتیبانی می‌کنند گفت: در قرآن از اسم 25 زن یاد شده است. هاجر و آسیه از زنان تاریخ سازی هستند که در قرآن اشاره شده است.

غلامرضا شنگی شهردار منطقه 20 نیز در حاشیه این آیین بیان کرد: یکی از تکالیفی که در شهرداری منطقه 20 با جدیت دنبال می‌شود، تکریم و تجلیل از خانواده شهدا است و در این راستا با همکاری بنیاد شهید شهرستان ری تکریم خانواده شهدا هر دوشنبه به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
 

 

وی افزود: به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌هایی با محوریت مادران شهدا اجرا کردیم و به همین مناسبت 200 نفر از مادران و همسران شهدا به همراه خانواده، ضمن بازدید از برج میلاد، تجلیل شدند.

در پایان این مراسم، از خانواده شهدا با هدایایی در قالب یک تابلو فرش که مزین به عکس شهید عزیزشان بود تقدیر شد.
 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629414

مهمترین اخبار ایران و جهان: