نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 11:18

تکمیل پروژه ملاسرا به شفت نیاز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راهسازی« ملاسرا-شفت به طول« ۱۰ کیلومتر» با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کلید خورد، گفت: برای تکمیل این پروژه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید غفورشفیعی، رئیس اداره راه و شخرسازی شهرستان طارم  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه سه پروژه مهم راهسازی در شهرستان طارم در دست اجرا است، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه راهسازی «ملاسرا- شفت» در طارم، سال ۹۱ آغاز شده و از پروژه‌های مهم استان زنجان است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم به مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول پروژه ملاسرا – شفت «۱۰۰ کیلومتر» بوده که« ۴۴ کیلومتر» آن داخل پروژه بناب به منجیل قرار دارد و« ۵۶ کیلومتر» باقیمانده از سه راهی سرخه دیزج آغاز می‌شود. 
وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی« ۱۰ کیلومتر» از آن حدفاصل سه راهی سرخه دیزج تا تقاطع کوهکن با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کلید خورد و در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه به ۲هزار  میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم با تخصیص و تامین به موقع اعتبارات این پروژه به اتمام برسد و ادامه پروژه بعد از تقاطع کوهکن و شهر آب‌بر در حوزه استان گیلان منوط به اخذ مجوز از سازمان محیط زیست کشور و طرح مصوب میسر خواهد بود.
شفیعی، با اشاره به اینکه پروژه «ملاسرا- شفت» برای استان‌های گیلان و زنجان یک ضرورت مهم و اساسی است، یاد آورشد: با اجرایی شدن سریع این پروژه تردد بین استانی کاهش می‌یابد. 
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم با بیان اینکه محور «ملاسرا-شفت» می‌تواند کریدور ارتباطی بین استان‌های شمالی با شمال غرب کشور باشد، گفت: این راه ارتباطی در بهبود وضعیت گردشگری و اقتصاد دو استان مؤثر خواهد بود.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645514

مهمترین اخبار ایران و جهان: