نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 11:16

مردم غزه تحت فشار گرسنگی اجباری هستند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت:زیر ساخت های اصلی غزه نابود شده و غیر نظامیان تحت فشار گرسنگی اجباری و محاصره هستند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند درکنفرانس بین المللی بشر دوستانه حمایت از فلسطین به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و اظهار کرد: زیرساخت‌های اصلی غزه نابود شده و غیرنظامیان این منطقه تحت فشار گرسنگی اجباری و محاصره هستند.

وی ادامه داد:مراکز و مکان‌های غیرنظامی از جمله نهادهای امدادرسانی و درمانی، به اهداف جنایت‌های صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند؛  بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه هدف حملات عامدانه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند؛ روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هدف قرار می‌گیرند تا اخبار غزه منتشر نشود و مفاد کنوانسیون ژنو کاملا نقض می‌شوند.

کولیوند با اشاره به لزوم اخذ تصمیم‌های درست در این برهه زمانی درباره غزه، تصریح کرد: اقدام نکردن ما در این شرایط سبب می‌شود تا تاریخ ما را قضاوت کند؛ تلاش نهادهای بین‌المللی تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد:تاخیر در ارسال مواد غذایی و دارو سبب شده شرایط غزه وخیم شود؛ سوخت در غزه وجود ندارد ‌و بیمارستان‌ها قادر به فعالیت نیستند.

وی افزود:ما امروز باید فکری برای کمک‌رسانی به غزه داشته باشیم؛  باید مانند آفریقای جنوبی قدم عملی برداشته و برای توقف تجاوز به مردم فلسطین به‌ویژه غزه اقدام فوری انجام دهیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: ما باید محکم بایستیم و امروز باید از حرفه و شغل خود دفاع کنیم؛ جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تضاد با ارزش‌های دینی و اخلاقی است و جامعه بشری را در معرض خطری نوین قرار داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر محورهای این نشست را نحوه امدادرسانی به مجروحان در غزه، نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه،  تلاش برای تقویت دیپلماسی بشردوستانه و حفظ امنیت نیروهای امدادرسان،  ایجاد صندوق بین‌المللی برای کمک به غزه و  پیگیری حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه برشمرد.

به گفته وی، این کنفرانس باید به یک بیانیه عملیاتی ختم شود تا گامی مثبت در جهت کمک به مردم غزه برداشته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644358

مهمترین اخبار ایران و جهان: