نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 21:30

تایید صلاحیت ۴۸ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نیشابور

فرماندار نیشابور از تایید صلاحیت ۴۸ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نیشابور‌، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه خبر داد.

مهدی دونده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: از مجموع ۱۰۰ نفر نامزد حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه تعداد ۴۸ نفر تایید صلاحیت شدند، که از این تعداد ۴۳ مرد و ۵ زن می‌باشند.

فرماندار نیشابور افزود: ۳۱ نفر عدم تایید  شامل ۳۰ مرد و یک زن هستند و از تعداد ۱۳ نفر عدم احراز شده ۹ مرد و ۴زن در این فهرست قرار دارند. 

وی ادامه داد: ۸ نفر فاقد شرایط ثبت‌نام‌ بوده‌اند که از این تعداد ۷مرد و یک زن‌ می‌باشند. همچنین تعداد ۵ نفر نیز از فهرست ثبت نام نهائی که توسط هیات اجرایی، عدم احراز یا عدم‌تایید صلاحیت شده‌اند؛ به هیات نظارت استان مراجعه نکرده‌اند‌.

دونده بیان کرد: فهرست داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه برای بررسی در‌هیات نظارت استان خراسان‌رضوی، ۱۰۰ نفر بوده است که نتایج به قید فوریت در اختیار نامزدها قرار خواهد گرفت.

فرماندار نیشابور از نحوه رسیدگی به اعتراضات داوطلبین در این‌ مرحله خبر داد و تصریح کرد: بر اساس بند ب ماده ۶۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها تأیید یا احراز نشده است، می‌توانند مراتب اعتراض خود را ظرف ۳ روز به شورای نگهبان اعلام کنند. شورای نگهبان هم ظرف ۳۰ روز نظر قطعی خود را از طریق هیأت نظارت استان درباره صلاحیت داوطلبان  به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور اعلام می‌کند، تا به داوطلبان ابلاغ شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627914

مهمترین اخبار ایران و جهان: