نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 17:15

جنایت کرمان اوج استیصال و درماندگی دشمن بود

امام‌جمعه بادرود گفت: بدون شک حادثه تروریستی کرمان را می‌توان نشانه شکست و درماندگی دشمن در زمینه‌های مختلف نرم و سخت دانست که به‌صورت حتم با پاسخی سخت، سنجیده و قدرتمند از سوی جمهوری اسلامی ایران روبرو مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام علی‌اصغر عقیلی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود با اشاره به جنایات تروریستی کرمان، اظهار کرد: اقدام جنایتکارانه و تروریستی استکبار جهانی در چهارمین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی عزیز علیه آحاد عاشقان و دلدادگان به مکتب سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان برای بار دیگر شدت کینه و دشمنی آنان نسبت به ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی را نشان داد.

وی افزود: آمریکای جنایتکار و رژیم موقت و خون‌خوار صهیونیستی و سایر هم‌پیمانان آنان در اندیشه باطل خود فکر می‌کنند با این اقدامات ذلیلانه و بزدلانه می‌تواند مسیر پرشتاب و افق روشن محور مقاومت که به لطف شهیدالقدس و آرمان‌های والای او به پیروزی‌های بزرگی در میدان‌ها مختلف رویارویی با آنان دست‌یافته‌اند را خدشه‌دار کنند اما ملت ما بیدارتر از هرزمانی آرمان آزادی قدس شریف را دنبال خواهد کرد و همان‌طوری که رهبری معظم انقلاب بیان فرمودند پاسخ سختی در انتظار عاملان این جنایت بزدلانه است.

عقیلی بیان کرد: جنایات دشمن در کرمان اوج استیصال آنان است، بدون شک حادثه تروریستی کرمان را می‌توان نشانه شکست و درماندگی دشمن در زمینه‌های مختلف نرم و سخت دانست که به‌صورت حتم با پاسخی سخت، سنجیده و قدرتمند از سوی جمهوری اسلامی ایران روبرو مواجه خواهد شد.

امام‌جمعه بادرود بیان کرد: این جنایت نشانهٔ آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار جهانی با ملت شریف ایران و مکتب شهید سلیمانی است و هیچ خللی در عزم راسخ ملت شهیدپرور ایران در پیمودن راه حق ایجاد نمی‌کند و نتیجه‌ای جز افزایش نفرت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در قلوب ملت ایران ندارد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر گفت: امیرکبیر در زمان خود ضد استکبار بود، پاک دستی، ضایع نکردن حقوق دیگران، ایستادن مقابل فساد درباریان و شاه و پرهیز از کارهای غیرقانونی از دیگر ویژگی‌های امیرکبیر بود، این شخصیت والامقام از جوانی تا پایان زندگی‌اش هیچ زمانی حقی کسی را ضایع نکرد.

عقیلی گفت: امیرکبیر توجه به فراگیری علوم مختلف در جامعه را به‌عنوان یک ضرورت می‌دانست و معتقد بود برای انجام هر کار و اقدامی در زمینه‌های مختلف، باید علم آن را در کشور داشت، به دنبال این فکر ابتدا ساختمانی را برای ایجاد مدرسه علمی ساخت سپس استادان و افرادی را برای فراگیری علوم مختلف و دریافت تجارب به خارج از کشور اعزام کرد و درنهایت با ایجاد سه تا چهار رشته مدرسه دارالفنون را راه‌اندازی کرد.

امام جمعه بادرود گفت: اندیشه امیرکبیر در بنای دارالفنون از یک سرچشمه الهام نگرفته بود، بلکه حاصل مجموع آموخته‌های او بود، رشته‌های اصلی تعلیمات دارالفنون که امیرکبیر در نظر گرفته بود عبارت از پیاده‌سازی نظام و فرماندهی، توپخانه، سواره‌نظام، مهندسی، ریاضیات، نقشه‌کشی، معدن شناسی، فیزیک و کیمیای فرنگی و داروسازی، طب و تشریح و جراحی، تاریخ و جغرافیا و زبان‌های خارجی بود.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627714

مهمترین اخبار ایران و جهان: