نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 14:27

مشکل کمبود شیر خشک در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چالشی که با آن مواجه بودیم کمبود شیرخشک بود که خوشبختانه برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سعید جاودان‌سیرت در جمع خبرنگاران به اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در حوزه درمان گفت: با اقدامات صورت گرفته ۱۵۰ تحت به تخت‌های بیمارستان استان اضافه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۵ پروژه طی دهه فجر در استان به مرحله افتتاح رسید و ۲۸ پروژه در حال تکمیل داریم که مهمترین آن دانشکده دندان پزشکی با ۹۵ درصد پیشرفت است.

وی افزود: اعتباراتی که برای پروژه‌های کلنگ زنی حوزه پزشکی هزینه می‌شود، ۱۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعتبار است.

این مسئول از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای دهدشت و گچساران است که در شرف راه‌اندازی این طرح در بویراحمد هستیم.

وی عنوان کرد: طرح پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت با مشارکت بیش از ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی اجرا شد که ۹ هزار نفر مبتلا به فشار خون و چهار هزار و ۵۰۰ نفر با دیابت بالا شناسایی شوند که به کلینیک‌ها و پزشکان متخصص معرفی شدند.

این مسئول از رایزنی مجوز جذب ۴۰ روانشناس خبر داد و گفت: در ۸ ماهه امسال ۶۹ میلیارد هزینه دارویی به بیماران صعب العلاج و نیازمند پرداخت شده است.

جاودان‌سیرت اضافه کرد: در حوزه غذا و دارو شیر خشک چالش این حوزه بود که توزیع شیرخشک به طور مناسب انجام می شود و کمبود شیرخشک نداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از صدور پنج هزار و ۵۱۸ پروانه ساخت دارو خبر داد و گفت: در سطح استان ۴۰۰ نفر پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های گوناگون داریم و گرچه تا حدودی مشکلات حل شده اما نیازمند جذب بیشتر پزشک هستیم.

جاودات‌سیرت بیان کرد: در سطح استان پزشک طب اورژانس و بیهوشی کمتر از حد معمول است و رایزنی‌ها در حال انجام است، در ۶ رشته تخصصی دستیار جذب خواهیم کرد.

وی بیان کرد: از دیگر مشکلات حوزه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطالبات از بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی است که در اسرع وقت ارسال شود.

این مسئول بیان کرد: براساس قانون الحاق بیمه‌ها موظف هستند ۶۰ درصد هزینه را ماه اول و بقیه را سه ماهه بعد پرداخت کنند که تا کنون مدت پرداختی مطالبات بیمه‌ها، بیش از این است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665214

مهمترین اخبار ایران و جهان: