نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 11:39

تسویه مطالبات ۲٠۴٠ نفر از مالباختگان شرکت های پیش فروش خودرو در تاکستان

رییس کل دادگستری استان قزوین از  تسویه مطالبات 2 هزار و 40 نفر از مالباختگان شرکت  های پیش فروش خودرو در تاکستان خبر داد و گفت: پرونده شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین» جدا از شرکت های فوق و به صورت ویژه در حال رسیدگی در دادسرای مرکز  استان می باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی اظهار کرد: بعد از بررسی فعالیت شرکت های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو در استان که غالبا بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می کردند، 70 شرکت پیش فروش خودرو  شناسایی و برای 18 شرکت و 37 نفر از مدیران آنها در شهرستان تاکستان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضایی استان قزوین نبوده است، به حوزه های قضایی مرتبط ارجاع شد و مدیران برخی از شرکت ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه گذاران خود اقدام کرده اند.

این مقام قضایی افزود: بر اساس اعلام سرمایه گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت ها به مردم 4 هزار و 137 میلیارد تومان می باشد و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، 2 هزار و 326 میلیارد تومان برآورد شده است.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین اعلام کرد: با توجه به اقدامات قضایی صورت گرفته تاکنون 852 میلیارد تومان از مطالبات بیش از 2 هزار و 40 نفر از مالباختگان توسط این شرکت ها پرداخت شده و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضایی تاکستان ادامه دارد.

شعبانی خاطرنشان کرد: 95 درصد از مجموع بدهی این 18 شرکت مربوط به 5 شرکت است و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت ها صادر شده است.

گفتنی است پرونده شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین، جز شرکت های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت می باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631758

مهمترین اخبار ایران و جهان: