نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 12:59

بهره‌برداری از ۶۹ پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از افتتاح و بهره برداری از ۶۹ پروژه همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی صفری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر امسال ۶۹ پروژه تولیدی، عمرانی و خدماتی در حوزه بخش کشاورزی در شهرهای مختلف استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: از مجموع این طرح ها ۵۴ پروژه در حوزه آب و خاک، ۱۰ پروژه صنایع تبدیلی، ۲ پروژه باغبانی، ۲ پروژه عشایری و یک پروژه شیلات است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها ۸۷۷ فرصت شغلی مستقیم و ۲۷۸ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد میشود، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها ۹ هزار و ۵۸۹ خانوار از مزیت این طرح ها بهره مند می شوند.

صفری با اشاره به دستاوردهای انقلاب بیان کرد:  در سال ۵۷ میزان تولید گندم ۸۷ هزار تن بوده که امسال این میزان به ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان تولید گوشت قرمز از ۲۰ هزار تن در سال ۵۷ به ۵۴ هزار تن در سال جاری رسیده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی بیان کرد: میزان تولید شیر از ۱۲۵ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن، تخم مرغ از ۱۷ هزار تن به ۴۸ هزار تن، مرغ از ۱۹ هزار تن به ۷۰ هزار تن، عسل از ۷۰ تن به یک هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

صفری با اشاره به تولید محصولات زراعی نیز خاطرنشان کرد: میزان تولید محصولات زراعی در سال ۵۷ بالغ بر ۴۸۰ هزار تن بوده که هم اکنون به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است، میزان تولید محصولات باغی نیز ۴۵ هزار تن بوده که به ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه احداث کانال میزان احداث کانال در سال ۵۷ بالغ بر ۲۰ کیلومتر بوده و امروز به یک هزار و ۲۸۵ کیلومتر رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر میزان صدور اسناد کشاورزی ۵۰ درصد است، این در حالی است که در سال ۵۷ چهار درصد بوده است.

صفری میزان خرید گندم در سال جاری را ۲۵۶ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ و قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان خرید گندم ۸۷ هزار تن بوده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654358

مهمترین اخبار ایران و جهان: