نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 20:36

افزایش ۸ تا ۱۰۲۸ درصدی صادرات کالا از گمرک سرخس در دولت سیزدهم

فرماندار سرخس از افزایش ۸ تا ۱۰۲۸ درصدی صادرات کالاهای مختلف از گمرک سرخس در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، حسن نوری‌زاده امروز در جلسه با مسئولان گمرک سرخس اظهار کرد: صادرات در حوزه گمرک سرخس با توجه به تغییر نگاه دولت سیزدهم و توجه ویژه به کشورهای همسایه و افزایش حوزه اقتصادی در همه زمینه‌های صادراتی از ۸ تا ۱۰۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اقدامات زیادی برای افزایش و تسهیل صادرات توسط دولت سیزدهم انجام شده است که در این زمینه ما نظارت مستمر بر موضوعات داشتیم و هماهنگی بین همه دستگاه‌ها را افزایش دادیم.

فرماندار سرخس عنوان کرد: ایجاد پنجره واحد در منطقه آزاد و شبانه‌روزی شدن درب گمرک شهرستان از جمله اقداماتی بوده که در افزایش صادرات نقش مهمی داشته است.

نوری‌زاده با اشاره به بازگشایی ال‌سی با کشور روسیه توسط دولت سیزدهم گفت: استفاده از ظرفیت بزرگ بازگشایی ال سی با کشور روسیه باعث افزایش صادرات و تبادلات مالی در حوزه گمرک سرخس شده است.

فرماندار سرخس به ارتقا گمرک سرخس به سطح یک اشاره و اظهار کرد: در گمرک اقدامات بسیار خوبی برای افزایش سطح آموزش انجام شده است و به زودی برای تکمیل کادر نیروی انسانی نیز بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ نفر نیروی بومی جدید در گمرک سرخس جذب می‌شوند.

وی در ادامه به سفر استاندار خراسان رضوی به ترکمنستان و حضور تجار و فعالان اقتصادی در این سفر اشاره و بیان کرد: در این سفر تسهیلاتی در حوزه روادید تجار ایرانی ایجاد شد و مقرر شد تا بستر مواصلاتی بین جاده سرخس و ماری ترکمنستان آماده‌سازی شود و همه این موضوعات به پویاتر شدن گمرک سرخس کمک می‌کند.

نوری‌زاده در پایان بیان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان، مجموعه گمرک به عنوان تسهیلگران حوزه اقتصادی و کم اثر کردن تحریم‌ها نقش بسیار مهمی دارد. 

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652558

مهمترین اخبار ایران و جهان: