نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 15:23

کاهش دمای شبانه در لرستان همزمان با خروج تدریجی سامانه بارشی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با اشاره به فعالیت امواج پایانی سامانۀ بارشی اخیر در این استان، گفت: دمای شبانه در لرستان کاهش می‌یابد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به فعالیت امواج پایانی سامانۀ بارشی اخیر در لرستان، گفت: بارش‌هایی به‌ شکل رگباری و پراکنده برای اغلب نقاط این استان پیش‌بینی می‌شود.

او با تاکید به رگبار برف و وزش باد شدید برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی، افزود: اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، لغزندگی سطح جاده‌ها و کولاک برف در محورهای مواصلاتی لرستان رخ می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانۀ بارشی اخیر امشب به‌طور کامل از جو این استان خارج می‌شود، عنوان کرد: جو لرستان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آرام است.

او با تأکید به کاهش دمای شبانه در لرستان، بیان کرد: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و تنظیم دما و رطوبت در مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌های این استان توصیه می‌شود.

اکبری با اشاره به مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در لرستان، گفت: سیستم بارشی جدیدی در صورت عدم تغییر در مدل‌های بارشی روزهای پایانی هفتۀ جاری به این استان وارد می‌شود.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1652214

مهمترین اخبار ایران و جهان: