نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 22:50

۵ درصد مطالبات واحدهای تولیدی البرز مربوط به تأمین انرژی و آب است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از ابتدای امسال بیش از ۹۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شد که ۱۵ مورد آن مربوط به تأمین انرژی و آب بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد انصاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، عصر امروز در هشتاد و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، اظهار کرد: در این مدت و در ۸۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ۲۶۵ پرونده مطرح و ۲۸۷ مصوبه صادر شده که ۱۶۰ مصوبه مربوط به موضوعات مالی، تسهیلات و مسائل بانکی بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع بالغ بر ۵۵ درصد از مصوبات به بخش بانکی و تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها از محل تسهیلات رونق تولید اختصاص داشته است.

مدیر کل صمت استان البرز افزود: همچنین ۱۵ مصوبه (۵ درصد) مربوط به تامین انرژی و آب، ۲۱ مصوبه (۷درصد) مربوط به امور مالیاتی، ۱۸ مصوبه (۶ درصد) مربوط به تامین اجتماعی و ۷۲ مصوبه (۲۵ درصد) مربوط به دستگاههای خدمت‌رسان همچون ادارات محیط‌زیست، گمرک، منابع طبیعی، شهرداری‌ها و... است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از ابتدای سال امسال، از مجموع ۲۰۶ مصوبه پرداخت تسهیلات رونق تولید، ۶۹ فقره تسهیلات به ارزش هزار و ۶۵ میلیارد تومان عملیاتی شده و ۴۵ پرونده مراحل تکمیلی خود را طی می‌کنند.

انصاری اضافه کرد: براساس گزارش ارائه شده از سوی بانک های عامل استان در همین مدت، ۳ هزار و ۵۲ فقره تسهیلات مستقیم نیز از محل منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای صنفی و صنعتی استان که متقاضی تامین نقدینگی بوده‌اند پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی بالغ بر ۳۲ هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622414

مهمترین اخبار ایران و جهان: