نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 16:39

نقش محوری مادران، همواره مورد هجمه از جانب فرصت طلبان است

مسوول هئیت اندیشه‌ورز امور بانوان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: نقش محوری مادران، همواره مورد هجمه از جانب فرصت طلبان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرندیه، ظهر امروز با همکاری بسیجیان پایگاه مقاومت ریحانه النبی حوزه حضرت زینب(س) و حوزه شهید فهمیده جشن ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور مادران شهر زاویه با سخنرانی مسوول کارگروه زیست عفیفانه هئیت اندیشه ورز امور بانوان و خانواده استانداری استان مرکزی در دارالقرآن امام علی شهر زاویه برگزار شد.

مهاجرانی در این مراسم با بیان اینکه نقش محوری مادران، همواره مورد هجمه از جانب فرصت طلبان است، گفت: حضرت زهرا (س) الگویی کامل برای بانوان است، این بزرگ بانوی اسلام، نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان‌های حق و حقیقت است که ضرورت دارد در راه ترویج آموزه‌های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به شواهد تاریخی موجود یادآور شد: حضرت زهرا(س) حجاب را هرگز دست و پاگیر و مانع تلاش‌هاى اجتماعى و سیاسى نمى‌دانست و در عین آن که حجاب کامل را رعایت مى‌کرد، حجاب را پرده‌نشینى و انزواى زنان نمى‌دانست. 

وی با بیان اهمیت بررسی نقش تربیتی زن در خانواده تصریح کرد: جایگاه مادری در خانواده به عنوان محوری ترین عنصر در تربیت نسل، همواره از جانب فرصت طلبان مورد هجمه قرار گرفته به گونه‌ای که مسئولیت‌های تربیتی زنان نظیر مادری را خیانت در حق زنان و تحقیر منزلت او می‌دانند.

 برپایی دیوار آزاد، نمایشگاه و میز تخصصی کتاب همراه با معرفی کتاب، نمایشگاه جواهرانه، برپایی نمایشگاه روایت تصویر از کتاب فتنه تغلب، غرفه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز، اجرای گروه سرود نورالزهرا، برپایی ایستگاه صلواتی« نگین سلیمانی» از جمله برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624458

مهمترین اخبار ایران و جهان: