نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 11:04

کاشت نهال در ۲ هزار هکتار از اراضی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: از اواخر مهرماه تاکنون ۲ هزار هکتار از اراضی استان ایلام نهال کاری شده است.

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، صبح یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، با تبریک دهه فجر، از اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور خبر داد و گفت: حدود ۲ سال پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل کارشناسی و انجام یک تعهد به مقام معظم رهبری و فرمایش آن حضرت، که اگر هر ایرانی ۳ اصله درخت، در طول سال بکارد به مدت ۴ سال، اهداف یک میلیارد درخت در کشور محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار هکتار از اراضی استان از اواخر مهر تاکنون نهال کاری شده است، افزود: تا پایان فروردین ماه کاشت ۶ میلیون اصله نهال در گونه‌های جنگلی و بیابانی در عرصه‌های تعیین شده انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور دارای الزام‌های قانونی برای تمام دستگاه‌ها و با هدف افزایش سرانه فضای سبز و توسعه اراضی جنگلی است که طی یک دوره ۱۰ ساله میزان اراضی جنگلی از ۰/۰۱۷ هکتار به ۰/۰۲۵ هکتار افزایش یابد.

پیرزادیان خاطرنشان کرد: از طریق نهال کاری توسعه درختکاری در حاشیه مزارع  بادشکن جزء اهداف کمی این طرح است و با توجه به اینکه  عنوان مردمی بودن در ذات این طرح نهفته است که با فرهنگ‌سازی و پویش‌های مختلف و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های مختلف منعقد شده است، از ظرفیت‌های کلیه مردم و مسئولین و دستگاها و همچنین تعهداتی که در نظر گرفتیم، بتوانیم این مهم را به‌طور سالانه محقق کنیم و براساس یک تقسیم‌بندی ۲۰ درصد از این طرح برای تولید نهال و ۱۰ درصد به کاشت و ۷۰ درصد بحث مراقبت و نگهداری است.

وی تصریح کرد: با هم‌فکری و همراهی کلیه مردم و مسولین بتوانیم تعهداتی که مدنظر داریم در راستای فضای سبز و توسعه جنگل در استان ایلام اقدام شایسته ای برای نسل‌های آینده به ارث بگذاریم.

وی بیان داشت: بیشترین نهال استان در شهرستان‌های ایوان، دهلران و مهران تولید می‌شود و البته با هدف مهار بیابان‌زایی نیز ۲ نهالستان در دهلران و یک نهالستان در مهران هم فعالیت دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667858

مهمترین اخبار ایران و جهان: