نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 14:10

جایگاه مهم ایران و ازبکستان در مسیر ترانزیت کالا بین چین و اروپا

وزیر حمل و نقل ازبکستان در دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه بر اهمیت و جایگاه ایران و ازبکستان و نقش آفرینی آنها در مسیر ترانزیت کالا بین چین و اروپا تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آخرین روز حضور خود در تاشکند با الهام محکموف، وزیر حمل و نقل ازبکستان ملاقات کرد. 

در این دیدار، باقری اولین حضور خود در ازبکستان و مذاکره با مقامات این کشور را ثمربخش ارزیابی کرد و توسعه مناسبات با ازبکستان به ویژه در زمینه حمل و نقل را اولویت جمهوری اسلامی بیان کرده و از اینکه طرف ازبکستانی نیز همین سیاست را در قبال ایران دنبال می‌کند، ابراز رضایتمندی کرد.

وی مذاکرات صورت گرفته در طی چند روز اخیر به منظور پیشبرد مناسبات را پراثر و موثر خواند.

باقری گفت: ما تمام همت خود را برای بهره برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود ایران برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به کار خواهیم بست.

وزیر حمل و نقل ازبکستان هم بر اهمیت و جایگاه ایران و ازبکستان و نقش آفرینی این دو کشور در مسیر ترانزیت کالا بین چین و اروپا تأکید کرد.

وی نقش بنادر جنوبی جمهوری اسلامی ایران در اتصال ازبکستان به آب‌های آزاد و اقتصادی بودن مسیر ترانزیت از طریق خلیج فارس را غیرقابل چشم پوشی خواند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656958

مهمترین اخبار ایران و جهان: