نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 11:55

مخالفت دوباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با درخواست بایدن

رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر با رئیس‌جمهور این کشور جهت تسهیل روند برای تصویب بودجه مرتبط با ارائه کمک‌های اضطراری به اوکراین مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در برابر تلاش‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای قوانین متوقف شده در خصوص ارسال کمک به اوکراین مقاومت و عنوان کرد مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان از این طرح استقبال نخواهد کرد، مگر اینکه دموکرات‌ها با طرح مربوط به سرکوب شدیدتر مهاجران و اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر در مرز ایالات متحده و مکزیک موافقت کنند.

به گزارش «نیویورک تایمز» آخرین اولتیماتوم جانسون به بایدن تردید بیشتری را در مورد چشم‌انداز موافقت کنگره با درخواست رئیس‌جمهور آمریکا جهت ارائه ده‌ها میلیارد دلار کمک اضطراری برای حمایت از اوکراین در برابر روسیه ایجاد کرد.

جانسون پس از خروج از کاخ سفید و دیدار با بایدن و دیگر رهبران کنگره آمریکا به خبرنگاران گفت: من برای رئیس‌جمهور همان حرفی را که برای ماه‌ها گفته‌ام، تکرار کردم.حرف من این است که باید تغییرات اساسی در سیاست‌های مرزی داشته باشیم. ما باید بر این موضوع اصرار و پافشاری کنیم تا مرزهایمان اولویت اصلی دولت باشد.

جمهوری‌خواهان اصرار بر این دارند که بسته پیشنهادی رئیس‌جمهور جهت حمایت از اوکراین بایستی با اقداماتی جهت سرکوب مهاجران غیرقانونی در مرز جنوب غربی آمریکا همراه شود. احتمال آنکه با وجود گروه‌های راست افراطی در مجلس نمایندگان که فشار قابل توجهی را برای اجرای سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه‌تر وارد می‌کنند، درخواست مورد نظر بایدن راهی برای اجرایی شدن پیدا نکند، زیاد است.

بایدن قانونگذاران ارشد هر دو حزب را فراخوانده بود تا در تلاشی فوری موانع ایجاد شده بر سر راه کمک به اوکراین را بردارد. وی در این دیدار تاکید کرد که کنگره باید بودجه مربوط به دفاع هوایی و قابلیت‌های توپخانه‌ای را برای اوکراین تصویب کند تا این کشور به دفاع از خود در برابر حملات روسیه ادامه دهد.

بایدن در این جلسه سعی کرد تا درباره پیامدهای استراتژیک بی‌توجهی به اوکراین برای ایالات متحده آمریکا و جهان صحبت کند و بر این موضوع ادعایی تاکید کرد که ادامه مخالفت‌های کنگره، امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و اتحاد ناتو و سایر نقاط جهان را به خطر می‌اندازد.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مدت‌هاست بر این موضوع تاکید دارند که باید پیش از موافقت با رای‌گیری در مورد بودجه برای کمک‌های اضطراری به اوکراین، تغییرات قابل توجهی را در سیاست‌های مرزی بایدن ببینند. در مقابل دموکرات‌های مجلس نمایندگان عنوان می‌کنند که تلاش برای هر دو خواسته بایستی با هم پیش رود وگرنه هیچ یک از آنها اصلا محقق نمی‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641758

مهمترین اخبار ایران و جهان: