نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 21:01

فرق انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها در مردمی بودن آن است

فرماندار پاوه مردمی بودن را از خصوصیات انقلاب ایران دانست و گفت: نقش مردم؛ قبل، حین و بعد انقلاب، اساسی و انکارناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌رضا رضا حیدری فرماندار پاوه امروز هیجدهم بهمن‌ماه در جشن مردمی انقلاب ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به راستی که انقلاب ما انفجار نور بود؛ نوری که هم‌اکنون در تمام دنیا شاهد تابیدن آن در دل تمام عدالت‌خواهان و محرومان دنیا و مستضعفان هستیم.

وی انقلاب اسلامی ایران را رویدادی بزرگ سیاسی،  اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: این انقلاب به رهبری  امام خمینی(ره) و با حضور توده‌ها و اقشار مختلف مردم به پیروزی رسید.

فرماندار پاوه اضافه کرد: این انقلاب و نهضت به صورت همزمان و توأمان استکبار و استبداد جهانی، ظلم‌ها و جورهای زمانه را مورد هدف قرار داده و در امتداد قیام‌های عدالت‌خواهانه و استقلال‌طلبانه‌ای در تاریخ معاصر ایران رقم خورده بودند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ در سایر کشورها انقلاب‌های گوناگونی به وقوع پیوسته است، اما همه آن‌ها به شکست و یا به دیکتاتوری منتهی شده است.

حیدری در وصف خصوصیات انقلاب اسلامی ایران به خمیرمایه این انقلاب بر پایه ارزش‌های معنوی و فرهنگی به رهبری امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: مردم از ظلم‌های دوران ستم شاهی به ستوه درآمده بودند و تاب و تحمل آن همه رنج را نداشتند.

وی مردمی بودن را یکی دیگر از خصوصیات انقلاب ایران دانست و گفت: نقش مردم؛ قبل، حین و بعد انقلاب اساسی و انکارناپذیر است. مردم در تمام عرصه‌ها، اتفافات و تحولات از ساختار سیاسی نظام گرفته تا تدوین قانون اساسی و حل و فصل خیلی از مسائل و مشکلات انقلاب، نقش داشته و دارند.

فرماندار پاوه اظهار کرد: یکی دیگر از خصوصیات انقلاب عنصر رهبری دینی است. نهضت امام(ره) متکی به تشکیلات حزبی و جناحی نبود. بلکه وی توانست با الهام از آموزه‌های دینی و تقوی الهی و تقویت اعتقادات مردم، فکر و نهضت اسلامی را در اذهان مردم تقویت و زمینه را برای انقلاب عظیم فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) درباره انقلاب اسلامی که جمهوری اسلامی را نظامی استوار بر دو رکن اسلامیت و جمهوریت دانست، گفت: در اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره)، وجه اسلامی نظام از این جهت است که حکومت باید براساس اصول و مبانی و مقررات اسلامی اداره شود و جمهوریت آن هم بدین خاطر است که شکل و قالب حکومت باید براساس و تکیه بر آراء مردم باشد‌.

حیدری حکومت جمهوری اسلامی ایران را در قالب حکومت مردم بر مردم عنوان کرد و افزود: ٣٨ انتخابات مهم و تاثیرگذار و هدفمند در طول ۴۵ سال عمر پر برکت نظام مقدس نشان از مردم‌سالاری و اداره مملکت به دست مردم دارد. چیزی که غربی‌ها مدعی آن هستند ولی در کشور اسلامی ما به درستی نشان داده می‌شود.

فرماندار پاوه انتخابات را نماد قدرت، استقلال و مردم‌سالاری دینی و آزمونی برای ملت ایران دانست و گفت: با تمام توان سعی می‌کنیم در این آزمون الهی سربلند بیرون بیائیم. دشمن بعد از ناکامی‌های متعدد سال‌های گذشته علیه نظام، با  فتنه‌انگیزی‌هایی که در رسانه‌ها دارد به دنبال کمرنگ کردن انتخابات است.

وی تصریح کرد: دشمن امروز با جنگ شناختی و ترکیبی و سیاه نمایی سعی دارد مردم را به آینده روشن نظام بدبین کند و سعی در القای ناامیدی در بین مردم دارد. نباید اجازه دهیم دشمن به هدف خود برسد و با هوشیاری و صلابت در مقابل دشمنان همچون سنوات گذشته می‌ایستیم و در ۱۱ اسفندماه با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی پشتیبانی از نظام را به نمایش خواهیم گذاشت و موجب یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم خواهیم کرد.

حیدری در پایان انتخابات را هم حق و هم تکلیف دانست و گفت: نباید این حق و تکلیف و مردم سالاری را نادیده بگیریم.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664714

مهمترین اخبار ایران و جهان: