نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 12:02

وعده احداث اماکن ورزشی بانوان در پاسخ به دغدغه شهروندان قم در فارس من

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم در پاسخ به انتقادات شهروندان از کمبود اماکن ورزشی برای بانوان گفت: با طراحی نقشه و اطلس فرهنگی و ورزشی شهر، سرانه‌ها و اماکن ورزشی بیشتری مخصوصاً برای بانوان تا پایان امسال احداث خواهد شد.

خبرگزاری فارس از قم_ سعیده کرامتی: کمبود اماکن ورزشی در شهر قم به‌ویژه برای بانوان معضل می‌باشد، این امر یک دغدغه برای بانوان است که موجب ثبت گلایه شهروندان قمی در سامانه فارس من شده است.

در این راستا گفت‌وگویی انجام داده‌ایم با حجت‌الاسلام سید احمد طباطبائی نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم و خواستار رسیدگی به این شکایات شده‌ایم.

طباطبائی نژاد دراین‌باره گفت: بنا به تصمیم استاندار مبنی بر قرارگیری زمین‌های ورزشی تحت اختیار سازمان‌ها، سطح مشارکت در ساخت را افزایش داده‌ایم؛ اکنون در حوزه ورزش بانوان نیز زمین‌ها و سالن‌هایی داریم که در حال آماده‌سازی برای ساخت اماکن ورزشی ویژه بانوان هستند‌.

وی ادامه داد: شهرداری هیچ مشکلی برای ساخت ندارد اما نکته قابل‌تأمل در ساخت این است که ابتدا نقشه ورزشی شهر باید مشخص شود و نیازمند یک اندیشه ورزی نخبگانی است تا نقشه و اطلس فرهنگی و ورزشی شهر موردبررسی قرار گیرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم افزود: با طراحی اطلس شهری نقاطی که جمعیت و نیاز بیشتری دارند شناخته‌شده و اقدامات لازمه برای بهره‌برداری و ساخت اماکن ورزشی در نقاط پرجمعیت صورت می‌گیرد و تا پایان امسال کمبود اماکن ورزشی بسته به نیاز منطقه جبران می‌شود.

وی با اشاره به رویکردهای شهرداری در خصوص اماکن ورزشی بانوان گفت: علاوه بر افزایش زمین و سالن‌های ورزشی ویژه بانوان، فضاهای باز و بوستان‌های بانوان هم نیازمند رسیدگی می‌باشد؛ تعداد فضاهای سبز و بوستان‌های ویژه بانوان هم در حال افزایش است تا بانوان بتوانند از امکانات بیشتری استفاده کنند.

طباطبائی نژاد در پایان ضمن اشاره به افتتاح پروژه «افتخار شهر» بیان کرد: با افتتاح این پروژه که پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد در تمامی رشته‌های ورزشی علاوه بر پسران، دختران هم حضور دارند. شهرداری و اداره ورزش جوانان قم در حال پیگیری‌های بیشتر هستند تا مسابقات ورزشی و اماکن ورزشی بیشتری برای بانوان در سنین مختلف ایجاد شود تا شاهد گسترش ورزش همگانی برای بانوان باشیم.

پایان پیام/ ۷۸۰۴۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662514

مهمترین اخبار ایران و جهان: