نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 13:44

انگاره‌های ناصحیح نسبت به کردستان باید از افکار عمومی زدوده شود

استاندار کردستان گفت: انگاره‌های ناصحیح نسبت به مردم استان کردستان باید از افکار عمومی زدوده شود، چرا که این امر به عملی شدن احقاق حقوق عامه به استان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در نخستین همایش استانی اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جامعیت اندیشه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف قابل تأمل و بسیار ارزنده است.  

                                                                                                                 وی با بیان اینکه استحکام فکری مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب تاکنون نعمت بزرگی است که باید حفظ شود، گفت: صحبت از دولت اسلامی به معنای ساختار اداری موجود بر اساس موازین دین مبین اسلام است که بخش مهم آن حوزه قضا بوده و محور عدالت را در جامعه بر عهده دارد.

به گفته وی، ایجاد سه قوه در انقلاب اسلامی با مفهوم و تحقق عدالت صورت گرفته و اقدامات این سه قوه با هم تکاملی بوده و توجه و تقویت آن هدف عالی جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.

وی با تاکید براینکه قوه قضائیه با همه دستگاه‌های زیرمجموعه وظیفه نظارت و پیشگیری را دارند، عنوان کرد: پیشگیری از جرم با سامان دادن سامانه‌ها محقق می‌شود نه با مقاله و سخن گفتن، لذا باید اندام وارگی متناسبی تدوین کنیم.

به گفته وی، امروز از بروکراسی افراد به بروکراسی سامانه‌ها رسیده‌ایم و این نشان از ضعف سامانه‌ها دارد و باید در راستای برطرف کردن آن اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار کردستان بیان کرد: در کردستان به عنوان استانی که در آستانه پیشرفت قرار گرفته، تعامل خوبی البته با حفظ استقلال در بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی وجود دارد که این مهم زمینه را برای تحقق اهداف فراهم کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: انگاره‌های ناصحیح نسبت به مردم استان کردستان باید از افکار عمومی زدوده شود، چرا که این امر به عملی شدن احقاق حقوق عامه به استان کمک می‌کند.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه ذهنیت‌های ناصواب پیرامون استان کردستان باید زدوده شود تصریح کرد: سفرهای رئیس جمهوری به کردستان و دستاوردهای این سفرها، کمک شایانی به حل این موضوع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و برادری و قاطعیت در برخورد با فساد به خدمتگزاری بهتر به مردم کمک می کند و این امر نیازمند توجه به اندیشه‌های مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640914

مهمترین اخبار ایران و جهان: