نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 18:20

جان تازه طرح‌های نیمه‌تمام کشور با تخصیص اعتبار ۱۳۰ همتی دولت

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأکید بر عزم دولت در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام در کشور در سه‌ماهه پایانی امسال اختصاص می‌یابد.

داوود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور امروز در حاشیه بازدید از پروژه ریلی رشت _ کاسپین در ایستگاه پیر بازار رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، این پروژه را از طرح‌های مهم ملی در گیلان دانست و اظهار کرد: اتمام خط ریلی رشت کاسپین و کاسپین آستارا توسعه تجاری و اقتصادی را در کشور به دنبال دارد. 

وی از اختصاص ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام در کشور خبر داد و گفت: دولت این میزان اعتبار را برای اجرای و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا نظیر خط ریلی رشت _ کاسپین تا پایان امسال تخصیص داده است. 

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با ابراز خرسندی از پیشرفت قابل‌توجه خط ریلی رشت کاسپین، افزود: این پروژه هیچ محدودیتی در تأمین منابع مالی نداشته و تزریق اعتبار در آن بر اساس تهیه صورت‌حساب از سوی پیمانکار و پیشرفت فیزیکی بوده است. 

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه با رفع موانع و محدودیت‌ها، اجرای خط آهن رشت کاسپین تسریع می‌شود، گفت: به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری خط ریلی رشت کاسپین خواهیم بود. 

وی از تخصیص ۱۰ همت اعتبار در بخش راه خبر داد و گفت: ۹۵۰ طرح در بخش راه تا پایان سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند. 

منظور از عزم دولت در پیگیری و اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به گیلان خبر داد و تصریح کرد: برای دولت سیزدهم اتمام طرح‌های توسعه‌ای نظیر راه‌آهن و آزادراه بسیار مهم است و پیشرفت فیزیکی آن‌ها مستمراً ارزیابی و پایش می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اتصال خط ریلی کاسپین به آستارا را حائز اهمیت برشمرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این پروژه تأمین بخشی از اعتبار احداث خط ریلی از محل منابع فاینانس خارجی است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619214

مهمترین اخبار ایران و جهان: