نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 13:23

دستور ویژه وزیر بهداشت به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری دستورات لازم را برای آماده‌باش تمامی مراکز درمانی استان‌ به منظور رسیدگی فوری و ویژه به افرادی که ممکن است در مناطق محاصره شده با برف آسیب‌ دیده باشند، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، بهرام عین‌اللهی طی تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری دستورات لازم را برای آماده‌باش تمامی مراکز درمانی استان‌ به منظور رسیدگی فوری و ویژه به افرادی که ممکن است در مناطق محاصره شده با برف آسیب‌ دیده باشند، صادر کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این تماس‌ تلفنی تاکید کرد: با توجه به مشکلات ناشی از بارش برف سنگین در چهارمحال و بختیاری، تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان باید به حالت آماده‌باش درآیند.

ارائه خدمات ویژه به مادران باردار در مناطق برف‌گیر

علی احمدی، رئیس مرکز بهداشت استان با اعلام آخرین وضعیت خدمات‌رسانی حوزه سلامت در بحران پس از بارش برف در شهرستان کوهرنگ گفت: هم‌اکنون در شهرستان کوهرنگ چهار مرکز شبانه‌روزی چمن‌گُلی، تِلورد، صمصامی و میهه، بیمارستان امام سجاد(ع)، چهار پایگاه اورژانس و ۲ مرکز اقماری با بیتوته پزشک و ماما و آمبولانس به ارائه‌ خدمات بهداشتی درمانی به مردم این شهرستان می‌پردازند.

احمدی افزود: به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مادران باردار در این شهرستان، از ابتدای بارش اخیر و مسدود شدن و محدودیت تردد در محورهای ارتباطی کوهرنگ، پنج مادر باردار برای زایمان به بیمارستان منتقل و ۱۸ مادر باردار نیز قبل از بحرانی شدن هوا، از روستاها خارج شدند.

وی ضمن اشاره به رصد وضعیت و مراقبت از هفت مادر باردار که تاریخ زایمان آن‌ها نزدیک است، اظهار کرد: برای پشتیبانی و پذیرش مادران باردار توسط مرکز قلعه خواجه شهرستان اندیکا در استان خوزستان با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و معاون اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت هماهنگی لازم انجام شده است.

وی مطرح کرد: در این مدت ۲۶ مورد ماموریت اورژانس ۱۱۵ و ۷۴ مورد پذیرش بیمار در بیمارستان انجام شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040314

مهمترین اخبار ایران و جهان: