نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 19:12

پیوند کلیه در استان زنجان سه برابر رشد دارد

زنجان-مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان از افزایش سه برابری پیوند کلیه در سال جاری خبرداد و گفت: باید تلاش جدی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیه در استان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضاطهماسبی ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی برنامه های هقته جهانی کلیوی گفت: هفته جهانی کلیوی برابر با ۹ مارس ۲۰۲۳ (۱۸ اسفندماه ) با شعار آماده شدن برای اتفاقات غیرمنتظره،حمایت از افراد آسیب پذیر! در سال جاری است.

وی با بیان اینکه طی هفته جهانی کلیوی برنامه ها با رویکرد بیمار محور برگزار شود، افزود: هر ساله برنامه‌ های مختلفی در روز جهانی کلیوی و تمام برنامه های اجرایی در این ایام برای بیماران تحت پوشش بخصوص افراد دیالیزی است.

طهماسبی ادامه داد: در سال جاری شاهد افزایش سه برابری پیوند نسبت به دو سال کرونا و هزینه های بالا پیوند بودیم و امیدواریم که این پیوند بیشتر شود تا شاهد جوانان دیالیزی در بخش دیالیز نباشیم.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: این انجمن روزانه با برنامه های جدید و هدف گذاری های جدید سعی در کاهش بیماران از این ناحیه دارد.

طهماسبی افزود: بالابردن آگاهی مردم از اهمیت کلیه ها و کاهش رفتارهای خطرساز برای کلیه ها به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه قرار بگیرد و باید در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیوی اقدامات موثر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انجمن خیریه کلیوی برنامه های مختلفی از جمله کارگاه های آموزشی، مسابقه نقاشی با محوریت کلیه، تشکیل کارناوال سلامت در پیاده سبزه میدان و... در حال برنامه ریزی و اجرایی برنامه ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040914

مهمترین اخبار ایران و جهان: