نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 15:18

۲۸۰ هزار طرح آماده بهره برداری در کشور وجود دارد

اراک -معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: به برکت انقلاب اسلامی ۲۸۰ هزار طرح آماده بهره برداری در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر شنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در اراک اظهار داشت: دولت سیزدهم هنگامی که دولت را تحویل گرفت رشد اقتصادی کشور صفر بود که اکنون بر اساس آمارهای موجود نرخ رشد اقتصادی به سه و سه دهم رسیده‌است.

وی ادامه داد: مردم هم اکنون در تنگنا بوده و دولت از مشکلات اقتصادی ملت آگاه است و به فضل الهی در آینده نزدیک به این مشکلات فائق خواهیم آمد و روزهای بهتری پیش روی کشور خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تطهیر رژیم پهلوی را از جمله توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران دانست و گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲ بهمن ماه و صحنه‌های مختلف انقلاب یعنی قطع امید دشمنان از توطئه علیه کشور و ملت ایران بوده و این سناریو با حضور مردم شکست خواهد خورد.

منصوری خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر توطئه‌های دشمنان انقلاب علیه ملت ایران بوده و اکنون به برکت انقلاب اسلامی ۲۸۰ هزار طرح آماده بهره برداری در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار طرح همزمان با دهه مبارک فجر امسال در کشور به بهره برداری می‌رسد و دشمنان ایران اسلامی می‌خواهند این دستاورد انقلاب را توسط مردم نادیده گرفته شود.

ایجاد یاس و ناامید در کشور از دیگر توطئه‌های دشمنان علیه نظام

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: ایجاد یاس و ناامید در کشور از دیگر توطئه‌های دشمنان علیه مردم ایران اسلامی است که باید این راهبرد با ایجاد امید و نشاط در کشور نقش بر آب شده و واقعیت‌ها به مردم ارائه شود.

منصوری حضور مردم زمان شناس کشور در صحنه‌های مختلف انقلاب و وجود امام راحل (ره) و رهبری را از جمله مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی مؤلفه‌های مهم گوناگونی داشته و مؤلفه حضور مردم و رهبری آگاه از جمله مهمترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: هدف از تحقق انقلاب اسلامی حمایت از دین خدا بوده و اکنون در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم دین دار هستند و هرکجا احساس کنند خدشه‌ای به دین وارد وارد شود با حضور پرشور از دین و انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پرچم انقلاب اسلامی پرچم احیای اسلام بوده و در جمهوری اسلامی این پرچم به دست یک رهبر مدیر و مدبر بوده و این پرچم به دست صاحب اصلی خود امام زمان (عج) خواهد رسید.

منصوری وحدت، همدلی و یکپارچگی را از جمله شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم ایران اسلامی امروز به برکت انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی در صحنه‌های مختلف حضور یافته و از آرمان‌های انقلاب و دین الهی دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن در اغتشاشات اخیر کمی امیدوار شده بود و فکر می‌کرد با این افرادی که به میدان آمدند می‌تواند به انقلاب و اسلام ضربه وارد کند و ملت ایران اسلامی در روز سیزدهم آبان ماه اتحاد و همدلی خود را به رخ جهانیان کشیدند و نشان دادند دشمن در خیال خام به سر می‌برد.

مقاومت یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: تاکید بر مقاومت از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی بوده و جشن انقلاب از جبهه مقاومت، انسجام و پافشاری بر اصول است.

منصوری گفت: امروز استقامت و پایداری مردم مصداق مجاهدت در راه خداوند بوده و به برکت انقلاب اسلامی اکنون از جای جای کشور خبرهای خوبی به گوش می‌رسد.

وی اظهار داشت: اعتماد به وعده الهی از دیگر ویژگی‌های انقلاب سلامی و نهضت امام خمینی (ره) بوده و نظام سکولار از این نعمت برخوردار نیستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب با شجاعت آینده را روشن می‌دانند و مردم را به روزهای روشن نوید می‌دهند به این دلیل است که به وعده الهی اعتقاد دارند.

منصوری گفت: ما معتقد هستیم که وعده خداوند محقق می‌شود و نا بودی دشمنان در شن‌های طبس از جمله وعده‌های محقق شده خداوند است.

وی ادامه داد: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و مردم از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی بوده و امروز کشور به معنای واقعی توسط مردم اداره می‌شود و امام راحل (ره) در سال ۴۲ پایه‌های انقلاب را با اتکا به ظرفیت مردم تشکیل دادند.

اتکا به مردم بزرگترین ظرفیت انقلاب است

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران اتکا به ظرفیت مردم بوده و اساس رابطه رهبر معظم انقلاب و مردم نیز بر این اساس استوار است.

منصوری یاد آور شد: تجربه ثابت کرده است که هرکجا به کشورهای خارجی دل بستیم کشور با مشکل مواجه شد و در زمانی آب آشامیدنی مردم نیز به مذاکره با کشورهای خارجی گره خورده بود.

وی ادامه داد: امروز به لطف خداوند روح خوداتکایی و تحقق پیشرفت عملی و صرف واژه ما می‌توانیم در کشور محقق شده‌است.

وی ادامه داد: روزگاری کشور در دیپلماسی منفعل بود ولی امروز جمهوری اسلامی ایران از کشورهای فعال دیپلماسی جهان و منطقه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه ارتباطات، انرژی هسته‌ای، تجهیزات نظامی و پزشکی در قله‌های پیشرفت قرار داشته و جز کشورهای پیشرو در این حوزه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033414

مهمترین اخبار ایران و جهان: