نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 23:48

«پلیس ساختمان» برای جلوگیری از تخلفات در ساخت و سازها فعال شود

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد: «پلیس ساختمان» برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای بدون مجوز فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز شنبه در دیدار با شهردار خرم‌آباد بر اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌های شهری تاکید و اظهار داشت: شهردار باید تکالیف خود را در بحث نظافت و بهداشت، کنترل و هدایت توسعه فضا و مبلمان شهری و همچنین مدیریت زیست محیطی جدی بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع مالی شهرداری‌ها، افزود: به‌دلیل ناپایداری ساختار درآمدی شهرداری‌ها در لرستان، پروژه‌های عمرانی زمان‌بَر بوده و همچنان به بهره برداری نرسیده‌اند، از این‌رو باید به دنبال درآمد پایدار بود.

معاون عمرانی استانداری لرستان از دیگر مشکلات شهرداری به نخاله‌های ساختمانی و آسیب‌های زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: سایت پسماند و نخاله در خرم‌آباد توسط شهرداری مکان‌یابی شود تا شاهد رهاسازی نخاله‌ها در حاشیه شهر نباشیم.

دالوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی فضای سبز و هرس درختان، افزود: به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح علمی کارکنان شهرداری در فضای سبز برگزاری دوره آموزشی تخصصی امری ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم صدور پروانه ساختمانی قبل از ساخت و ساز توسط شهرداری‌ها، بیان کرد: شهرداری باید برای بالا بردن کیفیت ساختمان‌ها در کنترل و نظارت بر ساخت و ساز نقش جدی‌تری داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری لرستان، عنوان کرد: همچنین پلیس ساختمان برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای بدون مجوز فعال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072958

مهمترین اخبار ایران و جهان: