نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 10:43

انتقال زندان مرکزی اصفهان نیازمند حمایت قوه قضائیه است/ ضرورت تعیین تکلیف آرای غیرقابل اجرای کمیسیون ماده 100

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اهم مطالبات از رئیس قوه قضائیه گفت: انتظار اصلی‌مان این است که جریان پایدار آب زاینده‌رود به‌عنوان معضل اصلی استان و فلات مرکزی ایران، مانند دریاچه ارومیه در دستور کار سران قوا قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: طبق بیانات رهبر انقلاب قوای سه‌گانه باید دغدغه اصلی‌شان حل دغدغه و مسائل جوانان باشد و ما نیز در مدیریت شهری یکی از دغدغه‌هایمان این است که در مصوبات ملاحظاتی در این خصوص داشته باشیم. 

وی با اشاره به پیش‌رو بودن نیمه شعبان و تبریک این روز افزود: مجموعه مدیریت شهری برای نیمه شعبان برنامه‌های متنوعی برای مردم در نظر گرفته است. 

نورصالحی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو در زمان‌هایی که تمرکز بر مسائل مهم است، برای منفعت طلبی اما به اسم مردم محروم شروع به ساخت و ساز غیرقانونی می‌کنند و این موضوع به حدود ۱۶ سال قبل در منطقه ۱۴ باز می‌گردد، عنوان کرد: زمانی که در وزارت مسکن و شهرسازی بودم، بودجه‌ای تعیین شد تا اراضی کشاورزی و موقوفه خریداری شود و سال‌ها شهرداری دنبال بود این اراضی را تبدیل به پارکی عمومی کند اما از سمت متولیان، توجه و همکاری لازم صورت نگرفت. 

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه از حاشیه‌نشینی سوءاستفاده‌هایی خواهد شد، اظهار کرد: روز گذشته مکاتبه‌ای با مسؤولان داشتیم تا کمک کنند در این دوره اتفاقی نامبارک ناشی از برخی ملاحظات نیفتد، قطعاً با چنین مسائلی شهر سال‌ها با مشکل و تأمین منابع و معضلات فرهنگی و اجتماعی حاکم خواهد بود و آسیب‌های آن تا سال‌ها متوجه شهر خواهد بود و هزینه جزئی امروز از هزینه‌های فراوان سالیان بعد جلوگیری خواهد کرد. 

وی گفت: قرار بر این است که رئیس قوه قضائیه به اصفهان سفر داشته باشد و مدیران استان مهیای سفر هستند و ما نیز برای بیان برخی نکات تقاضای ملاقات داشتیم اما فشردگی برنامه‌ها اجازه نداد و قرار است موضوعات به‌صورت مکتوب ارائه شود. 

نورصالحی در خصوص اهم مطالبات از رئیس قوه قضائیه بیان داشت: انتظار اصلی‌مان این است که جریان پایدار آب زاینده‌رود به‌عنوان معضل اصلی استان و فلات مرکزی ایران، مانند دریاچه ارومیه در دستور کار سران قوا قرار بگیرد زیرا تجربه نشان داده دولت و مجلس به تنهایی قادر به حل موضوع نیستند. 

رئیس شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر وزارت نیرو موظف شود با زمان‌بندی مشخص و با هر طرحی که در دستور کار دارد و زیانی برای حوضه دیگر نخواهد داشت، جریان پایدار زاینده‌رود را جاری کند هم بحث آب و مسائل زیست‌محیطی و هم موضوع فرونشست حل خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه مطالبه دیگر موضوع آلودگی هوای اصفهان است که تنها راه این معضل مصوبه قاطع برای انتقال تمام صنایع آلاینده به ماورای ۵٠ کیلومتر شعاع اصفهان است، خاطرنشان کرد: برخی پیگیرند برخی شهرک‌های صنعتی و مراکز جدید آلودگی را اطراف اصفهان ساکن کنند اما نسبت به این موضوع بی‌توجه‌اند که ادامه حیات شهروندان به آب و هوا بسته است. 

نورصالحی با بیان اینکه موضوعی دیگر انتقال زندان مرکزی شهر است، گفت: این موضوع نیازمند حمایت قوه قضائیه است و مدیریت شهری نیز آمادگی برای ایجاد ارزش برای زمین فعلی را دارد، همچنین موضوع بعد انتقال ساختمان‌های دادگستری است که بر خلاف کاربری مستقر شده است. 

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در اصفهان بیش از ۴ هزار رأی صادره قطعی شده تخریب غیرقابل اجرا داریم، تأکید کرد: یکی از مسائل مطرح آرای متعدد ماده ۱٠٠ است که از سال‌های قبل صادر شده و قابلیت اجرا ندارد و این موضوع در اختیار ریاست قوه قضائیه است. 

وی توضیح داد: منکر نظارت دستگاه‌های نظارتی نیستیم چراکه وجود این نظارت به حسن جریان امور و سلامت کار کمک می‌کند اما شاهدیم ورود به مسائل فنی و ریز، باعث بازماندن از مسائل مهم است و معتقدیم بهتر است مسائل فنی به بخش‌های فنی و تخصصی واگذار شود. 

نورصالحی با یادآوری آرای دیوان عدالت اداری، عنوان کرد: برخی افراد صرفاً برای کسب تجربه و ایجاد پشتوانه، مصوبه‌ای از سال‌های قبل که در حال حاضر موضوعیت ندارد را به دیوان عدالت اداری می‌برند و در نهایت مصوبه ابطال می‌شود در حالی که ابقا و ابطال آن هیچ تأثیری در روند کار نخواهد داشت.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1073614

مهمترین اخبار ایران و جهان: