نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 22:44

تیم های داوطلبانه مقابله و اطفای حریق در مازندران تشکیل می شود

نوشهر- مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: تیم های داوطلبانه مقابله با آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان برای امدادرسانی در زمان بحران و حریق تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی فخاری شامگاه پنجشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه با منابع طبیعی غرب مازندران با اشاره به سابقه فعالیت‌های متعدد و بی شمار این جمعیت در حوزه حفاظت از منابع طبیعی گفت: آلودگی زدایی، فرهنگ سازی و درخت کاری از فعالیت‌های داوطلبان و جوانان همیشه در صحنه این جمعیت در نقاط مختلف استان است.

فخاری ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه است که بر اساس تفاهم نامه مذکور، هماهنگی لازم جهت اعزام مربیان برای ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اعضای منابع طبیعی و آبخیز داری در سطح استان مازندران انجام خواهد شد تا پیش از رسیدن نیروهای امدادی، هنر خود یا دگر امدادی را به کار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث موجود در طبیعت، به ویژه آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر استان که در تفاهم نامه قید شده است، تشکیل تیم‌های داوطلبانه مقابله با آتش سوزی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان خواهد بود تا در صورت بروز حوادث مذکور، به مشارکت در عملیات اطفا بپردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران بیان داشت: همکاری در سازماندهی و به کار گیری اعضای هلال احمر جهت تشکیل همیاران طبیعت، جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیز از دیگر اقدامات هلال احمر استان طی این تفاهم نامه خواهد بود.

ورود اعضای جمعیت هلال احمر برای حفظ منابع طبیعی

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مازندران نوشهر نیز در این جلسه گفت: مهمترین دغدغه ما محافظت از منابع طبیعی است و در تعامل با جمعیت هلال احمر، معتقدیم در آینده نزدیک شاهد تحقق بسیاری از اهدافمان برای حفظ و بهبود منابع طبیعی در استان مازندران با ورود اعضای جمعیت هلال احمر خواهیم بود.

مهرداد خزایی پول بیان داشت: همکاری مشترک و هم افزایی در راستای مأموریت‌ها و وظایف هر دو سازمان، ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه، ارتقای سطح علمی و فنی جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران در موضوع‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف امضای این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با قدردانی از زحمات و تلاش‌های نیروهای هلال احمر غرب مازندران که همواره در امر منابع طبیعی پای کار هستند، گفت: از نیروهای هلال احمر در اجرای طرح ملی چهار ساله تولید و کاشت نهال در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی غرب مازندران در کنار ما باشند و به ما کمک کنند و البته از دیگر دستگاه‌ها و گروه‌ها مردمی هم انتظار داریم در این امر یاری‌گر ما باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030658

مهمترین اخبار ایران و جهان: