نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 18:29

بیش ۱۲۰۰ پروژه در دهه فجر امسال در خوزستان افتتاح شد

اهواز- استاندار خوزستان با اشاره به آمار پروژه‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال جاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ پروژه در خوزستان آغاز شده بود که در ایام دهه فجر افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست با اقوام و عشایر استان خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آمار پروژه‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ خبر داد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ پروژه در خوزستان آغاز شده بود که در ایام دهه فجر افتتاح شدند و این نشان از عزم قوی دولت سیزدهم برای ساخت خوزستان است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه صنایع بزرگ، کوچک و خوشه‌های صنعتی استان باید با یکدیگر مرتبط شوند، تصریح کرد: اقتصاد مردمی و روستا محور باید با همراهی نخبگان، خبرگان، عشایر، طوایف و… در خوزستان ایجاد شود؛ همچنین مدیران در کف جامعه میان مردم باشند و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

حسینی محراب افزود: خوشه‌های صنعتی اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند، قابلیت صادرات پیدا می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت بومی‌گزینی در خوزستان ادامه داد: رشته‌های دانشگاهی متناسب با رشد صنعتی استان شکل گیرند تا اثرات این رشته‌ها در صنعت مشاهده شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک در پایان دست صنایع برای جلوگیری از خام فروشی ایجاد شوند.

حسینی محراب با بیان اینکه صادرات با کشورهای منطقه اولویت ما است، گفت: فرهنگ عشایر خوزستان باید در اقتصاد و بازرگانی دیده شود.

وی با اشاره به مهارت‌آموزی در حوزه صنعت اظهار کرد: دانسته‌ها و تجربیات باید مانند فرهنگ سینه به سینه منتقل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030258

مهمترین اخبار ایران و جهان: