نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 09:30

آذین‌بندی حرم سیدالکریم در سالروز میلاد منجی بشریت/ کیک 14 متری به مناسبت نیمه شعبان پخته می‌شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن اعلام برنامه‌های جشن نیمه شعبان در این حرم مطهر، از پخت کیک۱۴ متری همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام محسن عرفاتی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به برنامه‌های حرم مطهر در نیمه شعبان اظهار کرد: در سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، صحن‌های حرم و خیابان‌های اطراف و مبادی ورودی آستان آذین‌بندی و چراغانی می‌شود همچنین مواکبی همانند مواکب اربعین در نظر گرفته شده است که برای مردم خدمات رسانی کنند.

وی گفت: ویژه‌برنامه شب نیمه شعبان با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدسجاد هاشمیان مدیر جامعه الازهرا(س)، قرائت دعا و مولودی خوانی برگزار می‌شود، سپس برنامه احیاء شب نیمه شعبان از ساعت ۱۲ شب در شبستان حرم آغاز می‌شود و حجت الاسلام پورسیدآقایی محقق و متخصص حوزه مهدویت، در این مراسم مباحث مهدویت در زمینه احیاء را مطرح خواهد کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) درخصوص برنامه‌های روز نیمه شعبان، تصریح کرد: صبح سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)، دسته‌جات مذهبی و پیاده روی خانوادگی از امامزاده عبدالله(ع) به سمت حرم مطهر سیدالکریم حرکت می‌کنند همچنین قبل از ظهر کیک ۱۴ متری پخته و از مردم پذیرایی می‌شود ضمن اینکه آستان مقدس نیز در حد بضاعت خود با یک وعده شام در خدمت زوار است.

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی بیان کرد: علاوه بر موارد یاد شده، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع دیگری چون برپایی ۱۵ برنامه جشن تکلیف ویژه دختران و پسران، برگزاری حدود ۱۵ برنامه حرم شناسی ویژه بازدیدکنندگان و گروه‌هایی که به حرم مطهر مشرف می شوند و انجام حدود ۶۰ مراسم عقد ازدواج در مجموعه اتاق عقد آستان مقدس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با نیمه شعبان کارگاه آموزشی نقش زنان در تحکیم خانواده (ویژه بانوان) برگزار می‌شود، ادامه داد: آموزش فقه زندگی همراه با پرسش و پاسخ، سلسه جلسات آموزش سبک زندگی همراه با پرسش و پاسخ  و ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در شبکه‌های مجازی ایتا، سروش و روبیکا و  برگزاری جلسات قرآن ویژه خواهران از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اینکه جلسات قرآن کریم ویژه برادران از شنبه تا چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع، شبستان امام خمینی(ره) و مصلی امام علی(ع) هر روز در سه نوبت برگزار می‌شود، افزود: درب‌های آستان مقدّس، شب‌های جمعه و تعطیلات رسمی یکسره باز می‌باشد و برنامه‌ها با حضور جمعیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، پانزدهم ماه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است و در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‌ها دانسته شده است.

سالروز تولد حضرت قائم(عج) به نام روز جهانی مستضعفین و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده و در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است. این روز در سال ۱۴۰۱ مصادف با روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه است. 

پایان پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069314

مهمترین اخبار ایران و جهان: