نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 13:50

روند ابتلا به بیماری کرونا به صورت تدریجی افزایش یافته است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: از ابتدای بهمن روند مراجعات سرپایی و بستری کووید در مناطق تحت پوشش دانشگاه به صورت تدریجی افزایشی شده است که این موضوع نشان دهنده احتمال شروع پیک جدید بیماری کرونا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر امینی اظهار کرد: از ابتدای بهمن روند  مراجعات سرپایی و بستری کووید در مناطق تحت پوشش دانشگاه به صورت تدریجی افزایشی شده است که این موضوع نشان دهنده احتمال شروع پیک جدید بیماری کرونا است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه باتوجه به نارنجی شدن دو شهرستان خلیل آباد و کوهسرخ و زرد شدن وضعیت کرونایی ۵ شهرستان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد احتمال شروع پیک بعدی بیماری کووید وجود دارد، خاطر نشان کرد: برای مدیریت بیماری کووید باید تمام افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از آخرین دز دریافتی آنها گذشته است ، حتما برای دریافت دز یادآور مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه عدم دریافت دز یادآور زمینه شدت عوارض بیماری و تبادل اطلاعات ژنی و جهش ژنی بیماری را فراهم می کند، تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت نیز با توجه به روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید بر استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کووید تاکید کرده است.

دکتر امینی با بیان اینکه اگر فردی دارای علایم سرماخوردگی و گلودرد است حتما باید ضمن مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق تر شرایط بیماری، از حضور در تجمعات نیز پرهیز کند ، ابراز کرد: انجام تست کووید و خود قرنطینگی باعث می شود بیماری به سایرین سرایت نکرده و با تشخیص به موقع روند درمان به درستی طی شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مراکز منتخب کرونا در خدمت بیماران قرار دارند ، گفت: علاوه بر مراکز بهداشتی که دائما در حال آماده باش برای واکسیناسیون مراجعین هستند ، ۱۱ مرکز تجمیعی نیز در سطح شهر برای انجام خدمت واکسیناسیون فعال هستند .

وی گفت: در مجموع ۳۰ مرکز منتخب کووید در سطح مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد ۱۲ مرکز در مشهد فعال هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060958

مهمترین اخبار ایران و جهان: