نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 20:58

خراسان جنوبی تا سه شنبه بارانی است

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارندگی ها در خراسان جنوبی تا سه شنبه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی،کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همان طور که اعلام شد طی روز و شب گذشته شاهد بارندگی های در مناطق شمالی و مرکزی استان بودیم به طوری که کریمو سرایان با ۱۲ میلی متر بارندگی بیشتر میزان نزول جوی را دراین مدت داشت.

وی با اشاره به ثبت ۱۰ میلی متر بارندگی در ایستگاه های مهوید و فتح آباد فردوس، گفت: از ۵۰ ایستگاه سنجش بارندگی در خراسان جنوبی میزان بارندگی ها دریافت شد.

به گفته وی برای مراکز شهرستان های استان نیز ۶ میلی متر بارندگی در حاجی آباد زیرکوه، ۵ میلی متر در طبس، ۴ میلی متر در قاین، ۳ میلی متر در سرایانف بیرجند و خوسف یک میلی متر و در سربیشه و اسدیه نیز کمتر از یک میلی متر بارندگی به ثبت رسید.

کارشناس هواشناسی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها برای امروز هم ناپایداری‌های جوی در نواحی شرقی استان به صورت بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

نخعی افزود: برای دوشنبه مرکز و جنوب استان و برای سه شنبه در نیمه شرقی استان شهرستان‌های حاجی آباد قاین، سربیشه و نهبندان انتظار بارش داریم.

وی گفت: کاهش دما امروز برای مناطق شمال شرقی استان مانند حاجی آباد زیرکوه، قاینات و درمیان محسوس خواهد بود و در شب و روز گذشته سربیشه و زهان با کمینه دمای یک درجه سلسیوس بالای صفر سردترین شهر‌ها بودند و گرمترین ایستگاه بندان با بیشینه دمای ۳۰ درجه گزارش شده است.

تغییرات دما هم در مرکز استان بین ۵ و ۱۵ درجه سلسیوش ثبت شد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057114

مهمترین اخبار ایران و جهان: