نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:55

توسعه ساوه در گروه همدلی و مشارکت همه است

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: توسعه این شهر و رسیدن به جایگاه واقعی خود در کشور در گرو همدلی، همزبانی و مشارکت همه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مرتضی سعیدی نیک ظهر امروزه در  نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر ساوه با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان، ضمن تقدیر از همدلی رسانه‌ها در پیگیری مشکلات شهر و مردم گفت: اعضای شورا و خبرنگاران در بسیاری از حوزه‌ها اهداف مشترکی اعم از شفافیت، نظارت و مطالبه گری را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورا،  فرصتی برای شورا است چرا که حضور افکار عمومی در جلسات شورای اسلامی شهر به بهبود عملکرد شوراها کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همواره  تلاش کرده ایم که تعامل و ارتباط  اعضای شورا با مردم و مسئولان در تمامی ابعاد مستمر باشد، افزود: مسئولیت شوراها پس از اخذ رأی اعتماد وظیفه ای سنگین و بزرگ است که باید پاسخگوی آن بوده و نسبت به انعکاس دغدغه ها، انتظارات و مسائل و مشکلات مردم به مسئولین کوشا باشند و امور را پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه با بیان این مطلب که خبرنگاران و اصحاب رسانه به نمایندگی از مردم در جلسات شورا شرکت کنند، گفت: درب  شورا به  روی  خبرنگاران باز است زیرا ما یقین داریم که رشد و توسعه شهر بدون همفکری، همدلی و تلاش مضاعف محقق نمی‌شود.

وی همچنین عبور از شرایط سخت اقتصادی را نیازمند تعامل و همدلی دانست و یادآور شد: نباید مشکلات را گردن همدیگر بیندازیم بلکه باید سعی کنیم با تعامل و جدیت، در جهت رفع مشکلات مردم و حرکت به سمت توسعه و شکوفایی شهر گام برداریم.

سعیدی ادامه داد: این شهرستان با توجه به ظرفیت پتانسیل ها بالای خود مانند میزبانی بزرگترین شهر صنعتی کشور، هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی گفت: متاسفانه هم اینک بسیاری از مشکلات شهر صنعتی مانند حاشیه نشینی سهم ساوه  شده است اما درآمد های  بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی روانه تهران یا دیگر شهرها می شود.

وی افزود: مردم این شهر تاریخی بسیار خوب، مومن و متدین هستند و همیشه و در همه صحنه های انقلاب و نظام حضور داشته اند لذا ما برخود وظیفه می دانیم که مشکلات آنها را مرتفع کنیم، زیرا که آنها حق بزرگی را بر گردن ما دارند. 

 سعیدی با بیان اینکه توجه  بیشتر به مراعات حال مردم در وضعیت موجود ضروری است، اظهار داشت: با توجه به وجود فشارهای اقتصادی باید توجه کنیم که گره در کار مردم ایجاد نشود.

رئیس شورای شهر ساوه با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 1402 شهرداری ساوه به شورای شهر گفت :  لایحه بودجه یک هزار و 550 میلیارد تومانی شهرداری این شهر در سال 1402 تقدیم شورای شهر شد و بزودی بررسی و مصوب کردن بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به محقق شدن بخش زیادی از بودجه سال 1401 گفت:  بودجه مصوب سال گذشته شهرداری ساوه یک هزار و 50 میلیون تومان بود و بودجه پیشنهادی سال 1402 در مقایسه با سالجاری حدود 55 درصد افزایش خواهد داشت.

سعیدی خاطرنشان کرد:  از بودجه پیش بینی شده شهرداری ساوه برای سال آتی حدود 77 درصد عمرانی و 23 درصد بودجه جاری است.

به گفته وی اجرای طرح های بازآفرینی شهری، تقویت ناوگان حمل و نقل شهری، آسفالت مناطق هدف و حاشیه شهر، احداث فضاهای سبز و بوستان، اضافه شدن خودروی جدید به ناوگان آتش نشانی، احداث کانال هدایت سیلاب در شمال شهر، احداث پروژه تجاری - مسکونی قاسم آباد، بازارچه سنتی ساوه و .... بخشی از اقدامات خوب شهرداری ساوه در سالجاری بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز طرح تفصیلی شهر مصوب نشده است گفت: طرح تفصیلی دارای یک سری ایرادات بود و قرار است مشکلات طرح قبلی نیز بررسی  رفع شود که پیش بینی میشود طرف مدت 6 ماه به تصویب برسد.

در ادامه این جلسه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان به بیان برخی نیازها و مشکلات شهروندان پرداختند و اعضای شورای اسلامی شهر پاسخگوی سوالات آنان بودند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1058114

مهمترین اخبار ایران و جهان: