نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 13:05

هزار و ۱۳۰ مدرسه در فارس آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

شیراز- دبیر کمیته اسکان مهمانان نوروزی استان فارس گفت: در استان فارس یک هزار و 130 مدرسه با ۱۱ هزار و ۹۶۰ کلاس آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن علی محمدی صبح یکشنبه در جلسه کمیته اسکان ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ استان فارس که با حضور اعضای این کمیته به میزبانی آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد گفت: به موجب ابلاغ مشترک معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و استاندار فارس، محمد خلیل عسکری؛ مدیرکل آموزش و پرورش فارس به سمت رئیس کمیته اسکان مهمانان نوروزی استان فارس منصوب شده است.

دبیر کمیته اسکان مهمانان نوروزی استان فارس افزود: در استان فارس ۱۱۳۰ مدرسه با ۱۱ هزار و ۹۶۰ کلاس آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

حسنعلی محمدی تصریح کرد: ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس در شرایط عادی، با ۶۸ پایگاه پذیرش، ظرفیت پذیرش ۶۲ هزار مسافر را در شبانه روز دارد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در شهر شیراز ۶۰۰ مدرسه با ۴ هزار و ۸۰۰ کلاس پذیرای مسافرین نوروزی خواهد بود.

محمدی گفت: در سطح استان ۴۶ خانه معلم و مهمانسرا داریم که دارای ۱۵۰۰ تخت ویژه پذیرش مهمان است.

مدیرکل زیارت و امور گردشگری استانداری فارس هم در این جلسه اظهار کرد: ستاد خدمات سفر در همه کشور یازده کمیته دارد، اما در استان فارس به واسطه حساسیت موضوع کمیته‌های آن را به ۱۷ کمیته افزایش دادیم.

سید مجتبی علوی افزود: سال قبل ستاد اسکان استان فارس به عنوان ستاد نمونه کشور انتخاب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1058358

مهمترین اخبار ایران و جهان: