نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 19:03

زمین لرزه 5.3 ریشتری مرکز ترکیه را لرزاند

منابع خبری گزارش کردند که زمین لرزه نسبتا شدیدی بار دیگر مرکز ترکیه را لرزاند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، زمین لرزه نسبتا شدید مناطقی از مرکز ترکیه را روز شنبه بار دیگر لرزاند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» به نقل از سازمان مدیریت بلایای ترکیه، زمین لرزه جدیدی ساعت ۱۳:۲۷ به وقت محلی مرکز ترکیه در منطقه «بور» واقع در استان «نیغده» را لرزاند.

این زمین لرزه به بزرگی ۵.۳ ریشتر درعمق ۷ کیلومتری بوده  و خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش از این زلزله نشده است.

این در حالی است که ترکیه با عواقب زمین لرزه‌های ویرانگراخیر در جنوب این کشور دست و پنجه نرم می‌کند. پس از هفته‌ها تلاش برای جستجو و نجات، اکنون تمرکز مقامات ترکیه به بازسازی ۱۱ استان این کشور که توسط زلزله‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری ویران شده‌اند، معطوف شده است. به گفته یک مقام دولت ترکیه، برنامه اولیه ترکیه ساخت ۲۰۰۰۰۰ واحد آپارتمان و ۷۰۰۰۰ خانه روستایی با هزینه دستکم ۱۵ میلیارد دلار است.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه تعداد کشته شدگان زلزله‌های مرگبار هفدهم بهمن ماه تا به امروز را  ۴۳۵۵۶ نفر اعلام کرد.

 

 نحوه رسیدگی دولت ترکیه به مناطق زلزله زده موجی ازرانتقادها را به همراه داشته به طوریکه  «مرال آکشنر» رهبر «حزب حرکت ملی» از اپوزیسیون‌های ترکیه،«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور این کشور را مسئول خسارات عظیم زمین ‌لرزه‌هایی که جنوب این کشور را لرزاند و منجر به کشته شدن بیش از ۴۲۰۰۰ نفر شد، دانست.

 آکشنر در نشست درون حزبی  گفت که اردوغان و نظام حکومتی «یک نفره» مسئول ویرانی‌های عظیم ناشی از زلزله بودند. وی  گفت که «رژیم یک نفره اردوغان» در ترکیه فقط بحران و فاجعه ایجاد می‌کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1056958

مهمترین اخبار ایران و جهان: