نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 13:01

اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی زیان‌دیده از بارش برف در کوهرنگ

معاون وزیر صمت در بازدید از واحدهای آسیب‌دیده از برف در شهرستان کوهرنگ گفت: پیش‌بینی می‌شود واحدهای تولیدی آسیب‌دیده تا ۲۰ روز آینده به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی صمت چهارمحال و بختیاری علی رسولیان در بازدید از واحدهای آسیب‌دیده از برف در شهرستان کوهرنگ گفت: نگاه وزارت صمت به این واحدها حمایتی است به ویژه واحدهای تولیدکننده محصولات صادراتی این شهرستان که از برف خسارت دیده‌اند.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه امیدواریم که واحدهای تولیدی با کمک فعالان بخش خصوصی هر چه سریع‌تر به چرخه تولید برگردند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود واحدهای تولیدی آسیب‌دیده تا ۲۰ روز آینده به چرخه تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه وزارت صمت هم در حوزه تامین مالی و اعطای تسهیلات به این واحدهای زیان‌دیده کمک می‌کند، اظهار داشت: ۲۰ هزار هکتار زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و صنعتگران کشور آماده شده است.

رسولیان افزود: امسال بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین امضا و در قالب آن یک‌هزار و ۴۷۰ هکتار زمین به اشخاص حقوقی و حقیقی واگذار شده تا واحدهای تولیدی و صنعتی را احداث و راه‌اندازی کنند.

وی همچنین از اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید خبر داد و یادآور شد: در قالب اجرای این طرح تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی که ظرفیت تولید آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد بود، افزایش ظرفیت پیدا کردند و یک‌هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی تعطیل هم به چرخه تولید بازگشتند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1055914

مهمترین اخبار ایران و جهان: