نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 16:23

«قرارگاه راهیان پیشرفت» برای شبکه سازی نخبگان تشکیل می شود

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل «قرارگاه راهیان پیشرفت» برای شبکه سازی نخبگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر مهدی باقری با اعلام این خبر گفت: در نظرداریم نخبگان را به صورت تخصصی دراین قرارگاه دعوت کرده و در هرفصل تحت عنوان یک رویداد خاص ازظرفیت دانش آموختگان برای حل کاربردی مشکلات حوزه سلامت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی از رشته های مختلف وزارت بهداشت و متخصصان بین رشته ای حوزه سلامت درزمینه های بهداشت، درمان و غذا و دارو به صورت عملیاتی در این قرارگاه فعالیت خواهند داشت، افزود: درنظر داریم با شناسایی ظرفیت جوانان نخبه و بهره گیری ازحضوراستادان متدین و متعهد در زمینه تولید دارو ، تجهیزات و حل مشکلات نظام سلامت، اهداف این قرارگاه را محقق سازیم.

باقری با اشاره به تامین اعتبار وسرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های عملیاتی قرارگاه راهیان پیشرفت، افزود: تمام تلاش ما این است تا تولیدات داخلی در راستای ارائه خدمات سلامت به جامعه توسعه یابد و ارتباط بین دانشگاه وصنعت تقویت شود.

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت با تاکید بر بحث ایدئولوژی و جهان بینی و حفظ باورهای ملی، تصریح کرد: انجام بازدیدهای علمی و فناوری با حضور نخبگان وبا هدف امید آفرینی بین جوانان در دستور کار این قرارگاه است.

وی از راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی ویژه نخبگان خبر داد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مشکلات و توانمندی ها باید در کنارهم دیده شده و عزت نفس و استقلال ملی حفظ شود.

باقری درباره اهداف قرارگاه راهیان پیشرفت گفت: شناسایی ظرفیت و شبکه سازی نخبگان برای حل مشکلات جامعه در بخش بهداشت و درمان، تقویت انگیزه و ایجاد امید واقعی دانشجویان، مسئله محوری و ایفای مسئولیت اجتماعی، طرح الگوهای موفق در طول تاریخ جمهوری اسلامی، الگوسازی وبهره برداری ازپتانسیل نخبگان از اهم اهداف این قرارگاه است و امید می رود با در نظر گرفتن استعداد ذاتی، عزم و اراده و توفیق الهی بتوانیم این ظرفیت ها را در مسیر خدمت به مردم سازماندهی کنیم.

وی اظهار داشت: باید نگاه جهانی وعملکرد منطقه ای داشته باشیم و براساس شاخص های دانشگاه های علوم پزشکی، از وجود نخبگان استفاده بهینه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1056658

مهمترین اخبار ایران و جهان: