نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:04

امام جمعه پردیس: وزیر راه از نزدیک شاهد مشکلات ساکنان مسکن مهر پردیس باشد

امام جمعه پردیس گفت: وزیر راه و شهرسازی لازم است به پردیس آمده و از نزدیک شاهد مشکلات ساکنان مسکن مهر باشد، شهروندان از کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی و نبود مراکز تفریحی، ورزشی، فضای سبز، فرهنگی و مذهبی، درمانی و برخی نواقص رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی‌ امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته این شهرستان که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس برگزار شد، اظهار کرد: شهادت‌طلبی یعنی زیست مومنانه و در آیات و روایات متعددی راجع به شهادت طلبی اشاره شده و شهادت‌طلبی از مهم‌ترین ابعاد در سیره و زیست مؤمنانه است.

وی با اشاره به برپایی اردوهای راهیان‌نور گفت: راهیان نور یکی از بهترین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای زیست مومنانه جوانان و دانش آموزان است، این سفر معنوی باعث ایجاد تغییراتی در روحیه دانش‌آموزان می‌شود و آن‌ها به ایرانی بودنشان، به شهدا، به ملت و رهبری حکیم خود افتخار می‌کنند که این مسئله از ثمرات این سفر نورانی است.

امام جمعه پردیس با اشاره به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد تاکید کرد: صیانت و تقویت مسجدمحوری یکی از مهمترین راه‌های تداوم حیات طیبه انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین تحول اجتماعی دنیای معاصر، یک رویداد مسجدپایه است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب حیات طیبه را ادامه دهد، باید رویکرد مسجدمحور را صیانت و تقویت نماییم، زیرا مساجد کارکردهای عبادی، سیاسی اجتماعی تبلیغی، آموزشی تربیتی و مبارزاتی و نظامی دارند.

وی با بیان اینکه مسمومیت دانش آموزان جنایت بزرگی است، تشریح کرد: اهداف اساسی دشمن از پدیده مسمومیت دانش‌آموزان مسموم کردن روح، روان و امنیت مردم است، دشمن از این راه قصد دارد احساس امنیت در جامعه از بین برود، دشمنان تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران را می‌خواهند.

امام جمعه پردیس افزود: مجازی شدن مدارس در ایام کرونا باعث شد دشمن در سایه ضعف رسانه‌ای ما، قشر دانش‌آموز را تمام‌وقت مشغول آسیب‌های فضای مجازی کند، لذا مرتب به خانواده‌ها القا می‌کند که تعطیلی مدارس را مطالبه کنید.

حجت‌لاسلام حسینی با ذکر آنکه دشمن با تهمت‌پراکنی می‌خواهد بگوید جمهوری اسلامی با تحصیل دختران مخالف است، افزود: دشمنان اتهام انتقام جمهوری اسلامی از دختران را می‌زنند، زیرا دشمن در اغتشاشات شکست خورده و حال می‌خواهد انتقام خودش را از دانش آموزانی بگیرد که دشمن را در جنگ ترکیبی همراهی نکردند.

وی اضافه کرد: ضدانقلاب قصد دارد با قُم‌‌هراسی و زنده کردن مفهوم هراس‌آور حمله شیمیائی، به مردمی که خود قربانی حملات شیمیایی در هشت سال دفاع مقدس بودند، ضربه امنیتی بزند که باید صبور بود و به شایعات دامن نزد تا فضا برای رسیدن به واقعیت مهیا شود.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: مسؤولان ذیربط در بخش‌های مختلف وظیفه دارند که با دقت تمام و فرماندهی متمرکز، هم اطلاع‌رسانی کنند و هم به جد فضا را مدیریت کرده تا آرامش در مدارس و خانواده‌ها حفظ و دشمن مانند همیشه ناکام بماند.

حجت الاسلام حسینی افزود: مطالبه همگانی ما از مسؤولان این است که در شناسائی منشاء و ریشه‌های مسمومیت و شناسایی و دستگیری مسببان و مباشران اصلی، جدیت به خرج بدهند و آن‌ها را با سرعت و جدیت محاکمه و بدون اغماض آن‌ها را مجازات و مردم را بصورت روشن و صادقانه در جریان بگذارند.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی و توصیه مقام معظم رهبری راجع به اقتصاد و معیشت مردم اذعان کرد: در ایام پایانی سال که مردم به استقبال عید نوروز و بلافاصله ماه مبارک رمضان می‌روند، قطعاً نیاز به خرید اجناس متفاوت دارند، لذا از مسؤولان شهرستان تقاضا داریم که هم نظارت بر بازار را قوی‌تر و گسترده‌تر کنند و هم کالاهای مورد نیاز و ضروری مردم را با قیمت‌های مناسب در اختیار مردم بگذارند.

امام جمعه پردیس با ذکر آنکه باید مراقب باشیم تا چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم، ادامه داد: در روز چهارشنبه سوری عده‌ای نباید مردم را با ترقه، آتش، انفجار و غیره ترسانده و شهر را آلوده کنند و خدای ناکرده یک فرد یا افرادی را نابینا و ناقص کرده و عبور و مرور مردم را مختل کنند، زیرا تمام این‌ها هم در اسلام و هم در نگاه مردم محکوم است و چه بسا در بسیاری از موارد، جبران ناپذیر خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پایان سال 1401 و چشم انتظاری مالکان مساکن مهر برای تحویل واحدهای خود خاطرنشان کرد: ساکنان و ثبت نام‌کنندگان مسکن مهر شهرستان پردیس هنوز چشم انتظار حضور وزیر محترم راه و شهرسازی هستند تا با حضور خود در مسکن مهر پردیس، مشکلات، کمبودها و وضعیت فازها را پس از بیش از یک دهه از نزدیک ملاحظه کنند.

وی با بیان اینکه برخی بیش از ده سال ثبت‌نام کرده‌ و پول داده‌اند اما هنوز خبری از تحویل واحدشان در مساکن مهر نیست، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی لازم است به پردیس آمده و از نزدیک شاهد مشکلات ساکنان مسکن مهر باشد، شهروندان از کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی و نبود مراکز تفریحی، ورزشی، فضای سبز، فرهنگی و مذهبی، درمانی و برخی نواقص رنج می‌برند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084658

مهمترین اخبار ایران و جهان: