نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 23:03

آموزش امدادی ۱۵ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در طرح «همتا»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: 15 هزار و ۶۸۰ دانش آموز در قالب طرح همتا آموزش های امدادی را فرا می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۵ هزار و ۶۸۰ دانش آموز در قالب طرح همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش آموز) آموزش های امدادی را فرا می گیرند.

 وی آموزش همگانی و اجتماع محور را یکی از مهم ترین وظایف هلال احمر دانست و افزود: در این راستا حساس سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقاء سطح آمادگی این افراد در برابر مخاطرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی از اجرای طرح همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ دانش آموز) در سطح مدارس و کانون‌های دانش آموزی هلال احمر خبر داد و گفت: این طرح با همکاری معاونت‌های آموزش و جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

کاوسی ادامه داد: در راستای اجرای طرح همتا، شبکه‌سازی آموزش همگانی دانش‌آموزان، بر اساس الگوی آموزش همگانی انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: زمینه سازی عضویت علاقه مندان در برابر جمعیت هلال احمر، ارتقاء سطح آمادگی محلی در برابر مخاطرات با ایجاد تیم های مدرسه محور و حساس سازی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مخاطرات از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کاوسی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۶۸۰ دانش آموز در قالب این طرح آموزش های امدادی را فرا می گیرند، اظهار کرد: برای اجرای طرح همتا در استان ۵۶۰ دوره آموزشی در نظر گرفته شده و هر مربی آموزش ۱۱۲ دانش‌آموز را بر عهده می‌گیرد.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ۱۴۰ مربی جمعیت هلال احمر در ۱۴۰ مدرسه استان به منظور برگزاری ۴ دوره آموزشی در این طرح فعالیت دارند.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1051458

مهمترین اخبار ایران و جهان: