نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 18:03

ابراز امیدواری «گروندبرگ» به پیشرفت در روند مذاکرات یمن

منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که دور تازه ای از مذاکرات دولت مورد حمایت عربستان و دولت نجات ملی یمن در سوئیس شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن از آغاز دور جدید مذاکرات دولت مورد حمایت عربستان در یمن و انصار الله در سوئیس برای تبادل اسرا خبر داد.

در بیانیه دفتر گروندبرگ آمده است که هفتمین نشست کمیته نظارت برای اجرای توافق تبادل اسرا از امروز شنبه در سوئیس برگزار شد.

کمیته نظارت در سال ۲۰۱۸ برای حمایت از طرف های درگیر برای عمل به تعهدات خود براساس توافق استکهلم درخصوص آزادسازی بدون قید و شرط همه اسرا، بازداشت شدگان، مفقودگان و افرادی که به اجبار دستگیر یا ربوده شده اند و افرادی که در اقامت اجباری هستند بدون تشکیل شد.

در این نشست، دفتر فرستاده سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و طرف های درگیر در یمن حضور دارند.

گروندبرگ گفت: امیدوارم طرف ها برای مذاکرات جدی و صریح برای توافق بر سر آزادسازی بیشترین تعداد ممکن از اسرا آماده باشند.

وی افزود: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، طرف ها را به عمل کردن به آنچه برای تعهد نسبت به یکدیگر توافق کردند و همچنین نسبت به هزاران اسیر یمنی که انتظار خانواده هایشان برای بازگشت آنها طولانی شده، تشویق می کنم.

لازم به ذکر است که دولت مورد حمایت عربستان در یمن و انصار الله در مارس ۲۰۲۲ با میانجیگری سازمان ملل برای تبادل بیش از ۲ هزار اسیر توافق کردند اما فرایند آزادسازی آنها به تعویق افتاد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086714

مهمترین اخبار ایران و جهان: