نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 14:27

نیاز ۵۰۰۰ میلیارد ریالی برای نوسازی تجهیزات آزمایشگاه انتقال خون

نوشهر- رئیس سازمان انتقال خون ایران اعتبار مورد نیاز برای نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی را پنج هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، مصطفی جمالی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان اداری هلال احمر نوشهر فرسوگی تجهیزات را از بزرگترین چالش‌های فراروی ذکر کرد وو گفت: برای تأمین نیازمندی‌ها و رفع مشکلات و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی با عنوان اینکه برای تأمین نیازمندی‌ها نیازمند بودجه ملی و حمایت هستیم، افزایش اعتبارات انتقال خون را ضروری دانست و گفت: کاهش اهدای خون را از دیگر مسائل فراروی ذکر کرد و گفت: برای تأمین فرآورده‌های خونی نیازمند مشارکت مردم برای اهدای خون هستیم.

جمالی فرهنگ سازی برای ارتقای مشارکت مردم و اهدای خون را ضروری برشمرد و پیری جمعیت را از دیگر مسائل و دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: همزمان با افزایش سالمندی نیاز به اهدای خون افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان انتقال خون ایران با اظهار اینکه تا هشت سال آینده سه میلیون خون در سال برای پاسخگویی به نیازها لازم داریم، گفت: سال قبل دو میلیون خون در کشور اهدا شد و باید با افزایش فرهنگ سازی میزان اهدای خون ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مشکل کمبود خون نداریم، گفت: با توجه به افزایش نیازها باید برای ارتقای اهدای خون برنامه ریزی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029714

مهمترین اخبار ایران و جهان: