نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 12:37

رکوردزنی بوشهر در تولید 38 هزار تن میگوی پرورشی

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: باتوجه به رشد و توسعه صنعت آبزی پروری در استان بوشهر و دستیابی به رکورد ۳۸ هزارتن تولید میگوی پرورشی، امیدواریم با رشد تاثیرگذاری صنعت در تولید آبزیان در استان بوشهر شاهد بهره‌مندی بیشتر مردم به‌ویژه در حوزه مصرف این فراورده‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عقیل امینی سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات، اظهار داشت: با توجه به هدف‌گذاری تولید ۲۲۰ هزار تن آبزی تا پایان برنامه هفتم توسعه و محدودیت‌های موجود در بهره‌گیری بیشتر از برخی عوامل افزایش تولید از جمله زمین در این استان، بکارگیری راهکارهای مناسب برای جبران این محدودیت‌ها مهمترین رویکرد این اداره کل است.

سرپرست اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: محدودیت‌های موجود در بهره‌گیری بیشتر از برخی عوامل تولید از جمله زمین در استان بوشهر نیاز به ارتقای سطح مکانیزاسیون تولید، عرضه دستاوردهای صنعت و رفع نیازهای فناورانه تولیدکنندگان راه حل مناسبی برای جبران این محدودیت‌ها به شمار می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: ارتقای مکانیزاسیون و هوشمندسازی مزارع، بهبود کیفیت و ارزان سازی نهاده‌ها، توسعه آبزی پروری ساحلی، متنوع سازی بازارهای داخلی و خارجی و نیز صید مسئولانه با ابزار هدفمند از جمله راه‌های دستیابی به این هدف است.

این مقام مذکور گفت: رشد و توسعه صنعت آبزی پروری در استان بوشهر و دستیابی به رکورد ۳۸ هزارتن تولید میگوی پرورشی، مرهون انتقال این تجربیات است و امیدواریم با رشد تاثیرگذاری صنعت در تولید آبزیان در استان بوشهر شاهد بهره‌مندی بیشتر مردم به‌ویژه در حوزه مصرف این فراورده‌ها باشیم.

وی در باره اهمیت برپایی نمایشگاه تخصصی آبزیان اعلام کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات و دانش فنی بهره‌برداران و صنعت‌گران و ارائه دستاوردهای نوین صنعت شیلات فراهم کرده است و می‌تواند زمینه ساز ارتقای بهره‌وری تولید آبزیان در کشور باشد.

نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران (ایرانفکس) از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بوشهر برپا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042958

مهمترین اخبار ایران و جهان: